مقایسه رنو تالیسمان با تویوتا پریوس + مشخصات فنی

5f92086f620f0_5f92086f620f3 مشخصات فنی خودرو رنو تالیسمان با تویوتا پریوس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودروی مناسب مورد نظر خود را بخرید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رنو تالیسمان با تویوتا پریوس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی رنو تالیسمان:

رنو تالیسمان خودرویی فرانسوی دارای بدنه‌ای بسیار شیک است که به کاپوت عضلانی، طراحی چراغ‌های جلو و عقب منحصر به فرد، جلوپنجره مشبک و ظاهری لوکس معروف است. در قسمت داخلی، تالیسمان دارای یک صفحه نمایش بزرگ سرگرمی و فرمان تقریباً تخت است. تالیسمان که در اروپا و کره جنوبی فروخته می‌شود دارای تعدادی موتور کوچک بنزینی و دیزلی با حجم کم (۲.۰ لیتر و کوچکتر) است.

مقایسه رنو تالیسمان با تویوتا پریوس + مشخصات فنی

موتور‌های دیزلی محدود به اروپا هستند، در حالی که کره جنوبی ۲.۰ لیتری ارائه می‌شود که با گاز طبیعی کار می‌کند. ارقام اسب بخار بین ۱۱۰ اسب بخار تا ۲۰۰ اسب است. خوشبختانه، هنگامی که رنو تصمیم گرفت نام "Talisman" را انتخاب کند، سعی نکرد که از نشانه‌های طراحی Renault Talisman Concept از سال ۲۰۰۱ پیروی کند.

با این اوصاف، رنو کار بزرگی در مدل تولید Talisman انجام داد و مطمئناً از نظر همه رقابت سختی برای تولیدکنندگانی مانند BMW، فولکس واگن و آئودی ایجاد شده است.

مقایسه رنو تالیسمان با تویوتا پریوس + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، رینگ‌های ۱۷ اینچی، حالت رانندگی ECO و Sport و Comfort ، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور BSM، سقف پانوراما، روکش چرمی صندلی‌ها، اتوپارک، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو HUD، دوربین ۳۶۰ درجه ، ماساژور، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و کروز کنترل اشاره کرد.

مقایسه رنو تالیسمان با تویوتا پریوس + مشخصات فنی

معرفی تویوتا پریوس:

تویوتا پریوس ۲۰۱۶ نسل چهارم از خودرو‌های برجسته هیبریدی-الکتریکی این شرکت است، یک هاچ بک ۵ درب سایز متوسط که در آن هر قطعه برای به حداکثر رساندن بازده و به حداقل رساندن مصرف سوخت طراحی شده است. در سپتامبر ۲۰۱۵ رونمایی شد و در ژانویه و فوریه در نمایندگی‌های ایالات متحده به فروش رسید.

مقایسه رنو تالیسمان با تویوتا پریوس + مشخصات فنی

هدف اصلی پریوس از نظر تاریخی به حداقل رساندن مصرف سوخت بوده است و آخرین مدل تاج خود را به عنوان کم مصرف‌ترین اتومبیل بدون فیش فروخته شده در ایالات متحده حفظ کرده است. گفته شد، رتبه بندی EPA پیش بینی شده اندکی کمتر از حد انتظار ۵۲ مایل در هر پیکسل برای ماشین پایه و ۵۶ مایل بر ثانیه به صورت ترکیبی برای نسخه ویژه Prius Two Eco است.

مقایسه رنو تالیسمان با تویوتا پریوس + مشخصات فنی

به طور کلی، نسل چهارم پریوس ۲.۴ اینچ طولانی‌تر، تقریباً یک اینچ کمتر و نیم اینچ پهن‌تر از مدل ۲۰۱۵ خروجی است. از جمله امکانات این خودرو می توان به نمایشگر سیستم HV و ECO ، انتخاب چهار حالت رانندگی ECO و Sport و Normal و EV ، چراغ عقب با طرح سه بعدی ، آنتن کوسه‌ای ، درب صندوق عقب با قفل برقی ، سیستم روشنایی DRL ، شیشه‌های ضد UV ، اسپویلر عقب ، رینگ‌های ۱۵ اینچی ، تهویه مطبوع خودکار و کروز کنترل اشاره کرد.

مقایسه رنو تالیسمان با تویوتا پریوس + مشخصات فنی

خودرو
رنو تالیسمان تویوتا پریوس
کشور سازنده
فرانسه ژاپن
سال (طراحی)
2016 2016
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1618سی سی 1798سی سی
حداکثر قدرت
190 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 121 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
2500 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه 142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده
7 سرعته دو کلاچه e-CVT
شتاب 0 تا 100
7.6 ثانیه 10.6 ثانیه
حداکثر سرعت
237 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن
1444 کیلوگرم 1450 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4848 طول – 2081 عرض – 1463 ارتفاع 4540 طول – 1760 عرض – 1490 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2808 میلیمتر 2700 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
7.5 لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
4.6 لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
5.6 لیتر در هر صد کیلومتر 3.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
51 لیتر 43 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 6 یورو 6
استاندارد امنیت
EuroNCAP 5 EuroNCAP 5
میزان تولید CO2
127 گرم در هر کیلومتر 76 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده – ABS – EBD – ESP – ASR – BAS – TCS ABS – EBD – BAS – VSC – TRC
کیسه هوا
کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو – جانبی – پرده ای کیسه هوای راننده – سرنشین جلو – جانبی سرنشین جلو – پرده ای – زانویی
سیستم صوتی
سیستم صوتی Bose – صفحه نمایش 4.2 اینچی یا 8.7 اینچی – مجهز به 13 بلندگو سیستم صوتی JBL – صفحه نمایشگر لمسی – ورودی AUX – بلوتوث – 10 بلندگو – نویگیشن

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کیفرخواست مجید مجیدی علیه اختلاس‌گران/ نشست خبری فیلم «خورشید» برگزار شد

ج اکتبر 23 , 2020
کارگردان «خورشید»، در نشستِ خبری این فیلم در جشنواره کودکان و نوجوانان، اختلاف طبقاتی را دلیل اصلی شکل‌گیری کودکان کار در جامعه دانست و تأکید کرد در کیفرخواست کسانی که اختلاس می‌کنند، باید به فقیر شدن بخشی از جامعه اشاره شود که چه جنایتی انجام داده‌اند. نشست فیلم «خورشید» با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000