هشدار سلیمی نمین درباره عواقب استعفا یا استیضاح روحانی/ آرزوی اعدم رئیس جمهور جزء وظایف نمایندگی است؟

سیاسی/ سیاست داخلی 5f925f1a37bc6_5f925f1a37bca یک تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: استعفا یا استیضاح رئیس جمهور به معنای بی نظمی و بی قاعدگی است. ما در یک شرایط ویژه به لحاظ کرونا و فشارهای اقتصادی آمریکا قرار داریم و در این شرایط ویژه، نباید دنبال شرایط ویژه تری باشیم.

عباس سلیمی نمین گفت: برخی عناصر اصلاح طلب بر این طبل می کوبند که دولت در میانه راه متوقف شود و عده ای از جریان اصولگرا هم از استیضاح صحبت می کنند در حالیکه ما باید برای تامین مصالح کلان جامعه، عناصر تندرو طیف های مختلف را وادار کنیم که به قانون احترام بگذارند.

از استعفا یا استیضاح،‌ بحران ایجاد می شود

سلیمی نمین با اشاره به اینکه کسی که کمترین عقلانیت را داشته باشد، می فهمد که استعفا یا استیضاح رئیس جمهور کار درستی نیست، تصریح کرد: استعفا یا استیضاح رئیس جمهور به معنای بی نظمی و بی قاعدگی است. ما در یک شرایط ویژه به لحاظ کرونا و فشارهای اقتصادی آمریکا قرار داریم و در این شرایط ویژه، نباید دنبال شرایط ویژه تری باشیم زیرا از دل این مسائل بحران به وجود می آید. ما باید سعی کنیم کاری کنیم که مسائل برای مردم آسانتر شود.

وی با بیان اینکه با هدایت رهبری بین سران قوا هماهنگی ایجاد شده است که این به نفع قوه مجریه است گفت: در واقع جلسات سران قوا به نفع قوه مجریه بوده و هر دو قوه دیگر می خواهند امکانات خود را به صورت سهل تری در اختیار قوه مجریه قرار دهند تا این قوه مسائل مردم را سریعتر پیش ببرد. علاوه بر این رهبری نیروهای مسلح را مسئول کردند که همه امکانات خود را برای مبارزه با کرونا به میدان بیاورند. رهبری در این زمینه به ستاد فرمان اجرایی امام هم دستور دادند که امکانات خود را برای حل مشکلات اقشار محروم بکار بگیرند. به بنیاد مستضعفان هم در این زمینه مسئولیتی داده شد. البته به این نهادها مسئولیت مستقل داده نشد که در واقع به اصطلاح دو دولت در این زمینه کار کند. بلکه هدف اقدامات این نهادها، تقویت دولت بود. رهبری در زمینه مقابله با کرونا به لحاظ مالی و هم به لحاظ محوریت بخشی به دولت، اقداماتی انجام داده اند که موجب تقویت دولت شد. خود ایشان هم تابع دستور محض ستاد کرونا هستند و به اینگونه یک الگوی بی نظیر ارائه کردند که در شرایط کنونی همه امکانات را در جهت تقویت دولت قرار دهند.

مطرح کردن استعفا از سر دلسوزی نیست

سلیمی نمین خاطرنشان کرد: اصلاح طلبانی که استعفای روحانی را مطرح می کنند از سر دلسوزی صحبت نکرده بلکه این صحبت ها را از جایی خارج از کشور می گیرند. کسانی هم که استیضاح را مطرح می کنند قطعا بر اساس مصالح جامعه صحبت نمی کنند. آنها شاید استدلال کنند که از ظرفیت قانونی استفاده می کنند. بله این حرف درست است اما عقلانیتی هم وجود دارد که باید در هر شرایطی از یک ظرفیت قانونی استفاده شود. مجلس ظرفیت های قانونی بیشتری دارد و می تواند دولت را هدایت کرده و از دولت مطالبه سازنده داشته باشد. همانطور که رهبری مطالبه سازنده دارند. با شروع تحریم ها نخ بخیه برای جراحی های پیچیده تحریم شد و رهبری از شرکت های دانش بنیان مطالبه کردند که این کمبود رفع شود و با تلاشی که انجام شد این کمبود از بین رفت.

دولت باید تا پایان دوره قانونی حمایت شود

وی با تاکید بر لزوم حمایت از دولت تا پایان دوره قانونی خود تصریح کرد: برای استقرار دموکراسی اسلامی تلاش های زیادی کرده ایم و خط مشی امام و رهبری هم صیانت کردن از این دستاورد است. کم تحملی ها، تندروی ها و الهام گیری از بیرون در صدد بر هم زدن این دموکراسی است اما مشی رهبری این است که باید بر تحمل خود بیفزاییم و دولت هایی را که با رای مردم انتخاب می شود تا پایان دوره قانونی خود حمایت کنیم اما برخی عناصر اصلاح طلب بر این طبل می کوبند که دولت در میانه راه متوقف شود و عده ای هم از استیضاح صحبت می کنند در حالیکه ما باید برای تامین مصالح کلان جامعه عناصر تندرو طیف های مختلف را وادار کنیم که به قانون احترام بگذارند. ما شاهدیم هر گاه یک جریان پیروز می شود، جریان رقیب، جریان پیروز را فاجعه می داند اما نظام توانسته است که جریان شکست خورده در انتخابات را کنترل کند. الان هم نباید این ظرفیتی که نظام ایجاد کرده است را با دست خود بشکنیم زیرا این عاقلانه نیست.

تندروهای هر دو جریان سیاسی کشور از یک جا الهام می گیرند

وی اظهار کرد: تندروهای جریان اصلاح طلب و اصولگرا از یک جا الهام می گیرند یعنی خارج از کشور و هدف آنها هم به هم ریختگی جامعه است. زیرا این به هم ریختگی آرزوی آمریکایی هاست در حالیکه مردم به این دلیل سختی ها را تحمل می کنند که آمریکا به هدف خود نرسد و چون جامعه متوجه این مسئله شده است، هر گونه که شده سختی ها را تحمل می کند اما برخی عناصر سیاسی تلاش می کنند که جامعه را به هم بریزند.

وی درباره مطرح شدن اعدام رئیس جمهور گفت: این حرف بی ربط و سست است و من جای بحث در این زمینه ندارم و این بحث ها و مطرح شدن آرزوی اعدام رئیس جمهور از وظیفه نمایندگی نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز هم باید هوشمندی داشته باشیم و مسائلی را مطرح نکنیم که در جامعه التهاب و تنش ایجاد کند، خاطرنشان کرد: البته این به معنای مطرح کردن نقد نیست. نقدهای جدی بر دولت وارد است اما اکثریت مردم به این دولت رای داده است و باید تا روز آخر از دولت حمایت شود.

وی ادامه داد: مطرح کردن شعار استیضاح و استعفا منافع بیگانگان را تامین می کند در حالیکه کسانی که دلسوز هستند سختی ها را تحمل می کنند اما به دولت کمک می کنند چون اعتقاد راسخ دارند که قانون بهترین راه برای تامین مصالح جامعه است.

وی در پایان گفت: ما باید شرایط جامعه، منطقه و بین الملل را لحاظ کنیم اما اگر این مسائل را توجه نکنیم نمی توانیم از ظرفیت های قانونی بهترین استفاده را کنیم. وقتی به بهترین ظرفیت قانونی می رسیم که شناخت دقیقی از شرایط خود، جامعه، منطقه و شرایط جهانی داشته باشیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کدام خلبان ارتش با بالگرد از ارتش بعثی اسیر گرفت؟/ تصاویر

ج اکتبر 23 , 2020
سیاسی/ دفاعی خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از بهترین خلبان‌های بالگرد در جهان هستند. ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های مختلف آن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدافع و پشتیبان مردم و انقلاب اسلامی بودند و این حمایت از نخستین روز‌های انقلاب در سراسر کشورمان تجلی داشت. هوانیروز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000