شکایت نامزد خاشقجی از محمد بن سلمان در واشنگتن

سیاسی/ بین الملل 5f8fd45492d6a_2020-10-21_09-55 نامزد جمال خاشقجی، منتقد و روزنامه‌نگار سعودی که در اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شد، از ولیعهد سعودی به دلیل دست داشتن در قتل نامزد خود شکایت کرد.

خدیجه چنگیز گفت که کارمندان سفارت عربستان در واشنگتن نامزد وی را به کنسولگری عربستان در ترکیه کشاندند و این حیله را به وی زدند که ترکیه تنها جایی است که می‌توان سند مورد نیاز خود را در آنجا دریافت کرد.

خدیجه چنگیز شکایتی را به دادگاه فدرال در پایتخت آمریکا ارائه داده که در آن آمده است، این اقدام اشتباه در آمریکا رخ داد و بخشی از توطئه گسترده‌تری بود که احتمال می‌رفت تاثیر مستقیمی بر فعالیت‌های سیاسی خاشقجی در ایالات متحده داشته باشد.

این شکایت که سازمان مخالف «دموکراسی برای جهان عرب» که خاشقجی مؤسس آن بود، در آن مشارکت داشته، علیه شخصیت‌هایی به ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و شماری از اعضای نهادهای نزدیک به وی از جمله سعود القحطانی، مشاور سابق دفتر پادشاهی و احمد العسیری، معاون رئیس سازمان اطلاعات عربستان است.

دادگاهی در استانبول پیگیری‌های لازم در حق مسئولانی که بازرسان ترکیه آنها را طراحان این جنایت قلمداد می‌کنند، آغاز کرده است.

خدیجه چنگیز تاکید کرد، با کشته شدن جمال خاشقجی عشق، آرامش، حمایت معنوی و عاطفه و احساسات خود را از دست داده است.

نامزد جمال خاشقجی خواستار پرداخت غرامتی شد که دادگاه ارزش آن را احتمالا تعیین می‌کند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری این کشور به طرز فجیعی کشته شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی آبان ماه سال ۹۹

چ اکتبر 21 , 2020
سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها،دیپلم و زیردیپلم که دارای برگ آماده به خدمت پایه خدمتی آبان ماه سال ۹۹ هستند را به خدمت سربازی فراخواند. سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000