ناسا با کمک نوکیا شبکه نسل چهارم تلفن همراه را در کره ماه راه‌اندازی می‌کند 

5f8f311c439dc_2020-10-20_22-19 شرکت مخابراتی نوکیا برنده مناقصه اداره ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) برای ساخت اولین شبکه مخابراتی بی سیم (سلولی) بر روی کره ماه شد.

نوکیا روز دوشنبه در حالی این خبر را اعلام کرد که ناسا طرح بازگشت انسان به کره ماه در سال ۲۰۲۴ و سپس ایجاد پایگاه بر روی این کره را دنبال می کند. بنا به برنامه فضایی آرتمیس قرار است ناسا در سال ۲۰۲۴ اولین فضانورد زن را به قطب جنوب ماه بفرستد. ناسا امیدوار است تا این برنامه فضایی زمینه ساز حضور پایدار انسان ها بر روی کره ماه شود.

بنا به اعلام شرکت فنلاندی نوکیا اولین شبکه مخابراتی بی سیم با باند پهن در فضا تا پایان سال ۲۰۲۲ بر روی سطح کره ماه راه اندازی می شود. نوکیا در این طرح با یک شرکت خصوصی آمریکایی که در زمینه طراحی فضاپیماها فعالیت می کند همکاری خواهد کرد. تجهیزات مخابراتی نوکیا قرار است با استفاده از فرودگرهای این شرکت مستقر در ایالت تگزاس به کره ماه برود.

این تجهیزات بدون نیاز به انسان ها فناوری ارتباط گیری با استفاده از نسل چهارم شبکه تلفن همراه (4G) را بر روی کره ماه در دسترس قرار خواهد داد. هدف نهایی البته ارتقای این شبکه به نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) خواهد بود.

شبکه مخابراتی بی سیم با باند پهن در کره ماه به فضانوردان امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری خواهد داد. این شبکه همچنین استفاده از ماه پیماها و دیگر رباتها را تسهیل خواهد کرد.

ناسا امیدوار است تا با اجرای برنامه فضایی آرتمیس زمینه فعالیت شرکت های خصوصی بر روی کره ماه برای شکل گیری اقتصاد این کره را فراهم کند. این برنامه همچنین می تواند مقدمه ای برای اعزام انسان به کره مریخ باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ایران می‌تواند سازوکار ارسال دارو را فعال کند

س اکتبر 20 , 2020
سیاسی/ بین الملل در حالیکه کمبود انسولین بیماران دیابتی در داروخانه های ایران نگرانی های زیادی را برای بیماران مبتلا به دیابت در ایران ایجاد کرده، مسئولان اروپایی در تاکید کرده‌اند، آماده‌اند تا کمک‌های دارویی خود را به ایران ارسال کنند. نمایندگان فدراسیون بین المللی دیابت در ایران پیش از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000