حرکت به سمت بانکداری الکترونیک لازمه اصلاح سیستم بانکداری کشور است/ ورود بانک ها به بورس به نفع بازار سرمایه نیست

سیاسی/ مجلس 5f8ec1a38de57_2020-10-20_14-23 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است: برای اصلاح سیستم بانکداری کشور باید به سمت بانکداری الکترونیک حرکت کنیم.

محمد صفایی در گفت و گو با خبر فوری در خصوص ضرورت توسعه بانکداری الکترونیک و سامانه های مجازی خدمات نوین بانکی در ایام کرونا اظهارداشت: قطعا برای اصلاح سیستم بانکداری کشور به سمت بانکداری الکترونیک باید حرکت کنیم چراکه داری مزیت های فراوانی است از جمله اینکه با تحقق بانکداری الکترونیک می توانیم بهتر به سمت شفافیت، ضابطه مداری و قانونمندی حرکت کنیم و از این جهت به طور.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس یازدهم افزود: همچنین توسعه بانکداری الکترونیک در شرایطی همچون شرایط بحران کرونا قطع به یقین یک ضرورت حتمی است همچنان که اصلاح سیستم ، کارآمدتر شدن و افزایش بهره وری را نیز به دنبال دارد.

وی درخصوص عرضه اوراق تبعی از سوی بانک صادرات در بازار سرمایه و تاثیر آن بر رونق بورس در کشور اظهارداشت: بنده اصولا معتقدم که ورود بانک ها به حوزه بورس پر مخاطره است و بانک ها نباید جایی که مردم می‌توانند حضور پیدا کنند وارد شوند چون بورس را به سمت سوداگری می‌برند در حالی‌که هدف ما از ورود به بورس، سوداگری نیست.

وی افزود: وظیفه ذاتی بانک این است که پول های خرد مردم را دریافت و تجمیع کند و در اختیار کار آفرینان و تولیدکنندگان قرار دهد تا تولید ملی رونق بگیرد اما برخی بانک ها پول مردم را جمع می‌کنند و به شرکت های اقماری خودوام می دهند تا سوداگری کنند
وی با بیان اینکه ورود بانک ها به حوزه بورس به نفع بورس نیست افزود: بانکها بورس را مجدد وارد سوداگری می کنند و این اتفاق نباید بیفتد.
صفایی در پاسخ به این سئوال مبنی براینکه حتی اگر بانک ها طرح هایی مثل اوراق تبعی داشته باشند که سود سهامداران را ضمانت کند باز هم نطر شما عدم ورود بانک هاست گفت: حرف ما این است که بانک ها به مردم تسهیلات بدهند تا مردم وارد بورس شوند یعنی مردم در تولید مشارکت کنند چراکه قرار بر این است سرمایه شرکت هایی که وارد بورس می شوند وارد حوزه تولید شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: حرکتی که ۱۰ ماه قبل شروع شد و اقبال گسترده ای از بورس صورت گرفت حرکت بسیار مثبتی بود چراکه شیفت بازار سرمایه به بورس از همه حوزه هایی که قبلا سرمایه بود همچون زمین،مسکن، سکه، ارز و طلا بهتر است‌.
وی تاکید کرد: اگر رئیس جمهور موضوع اوراق سلف نفتی را مطرح نمی کرد این مشکل در بازار سرمایه پیش نمی‌آمد و بورس دچار چالش نمی شد و امروز شاهد وضعیت بهتری در بازار سرمایه بودیم.

صفایی در پاسخ به این سئوال که آیا معتقدید تنها حقیقی ها می توانند وارد بورس شوند نه حقوقی ها گفت:حقوقی ها هم می خواهند وارد شوند ولی بخش خصوصی باشند حال ممکن است یک شرکت سهامی خاص یا تعاونی وارد شود ایراد ندارد اما تجربه نشان داده که بانک ها بورس را به سمت سوداگری هدایت خواهند کرد همچنان که معتقدیم تنش در بازار ارز و سکه توسط شرکت های اقماری بانک ها انجام می‌شودو با ورود بانک ها به بورس ممکن است این اتفاق در بازار سرمایه نیز رخ دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چند نفر را جریمه کردید و چه تعداد از جاده ها را بستید؟/تهران منبع ویروس است، اما یک اتوبوس هم اضافه نشد

س اکتبر 20 , 2020
وزیر بهداشت گفت: اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمی‌شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم. دکتر سعید نمکی در ستاد استانی پیشگیری و مدیریت بیماری کووید-۱۹ استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه من همواره خودم را یک سرباز کوچک و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000