سیاست عدم خروج ایران از برجام خاصیت خود را نشان داد

سیاسی/ دولت 5f8eb2fe706e6_2020-10-20_13-20 سخنگوی دولت رفع محدودیت‌های تسلیحاتی ایران را یک دستاورد مهم ایران در عرصه بین المللی عنوان کرد و گفت: سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام امروز خاصیت خود را نشان داد.

«علی ربیعی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در روزهای اخیر یکی از دستاوردهای دولت در عرصه بین‌الملل را تجربه کردیم. این دستاورد که بر اساس حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مقاومت مردم ایران به دست آمد، برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران است.

وی افزود: به رغم مخالفت‌ها و فشارهای سیاسی و زیاده خواهی‌های آمریکا، اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها این محدودیت‌ها برداشته شد این یک علامت هم برای جامعه بین‌الملل هم مردم عزیز ماست.

سخنگوی دولت یادآورشد: جامعه جهانی در یک سال اخیر استقلال و عدم تبعیت در مقابل زورگویی‌های آمریکایی‌ها را از خود نشان داد این هم یک اتفاق بدیع در عرصه نظام بین‌الملل بود.

ربیعی ادامه داد: این دستاورد نشان داد به رغم تصمیمات نادرست و جنگ‌آفرینانه ترامپ و مفروض دانستن خروج ایران از برجام در زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، ما سیاست درست اتخاذ کردیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام امروز خاصیت خود را نشان داد. به طوری که علاوه بر کنترل کردن نقشه دولت آمریکا در به انزوا کشاندن ایران و بازگرداندن قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران، آثار مثبت خود را به مرور نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت موفقیت‌هایی همچون در موفقیت در لاهه و زیر بار نرفتن شورای امنیت را از دیگر دستاوردهای ایران عنوان کرد و افزود: شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود نویدبخش عقب‌نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه‌های اقتصادی مالی بانکی و سایر اقلام انسانی است. به بیان روشنتر همان مقاومت و همان ایستادگی بر مواضع اصولی و حقوقی که زمینه‌ساز رفع تحریم تسلیحاتی شد در منت‌های منطقی خود ثمرات دیگری در عرصه‌های اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند

ربیعی تصریح کرد: ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند عاشق صلح و ثبات و همزیستی و همکاری های منطقه برای توسعه پایدار هستند. سلاح ایرانی فقط یکی از مولفه های ضرور در حوزه های دفاعی بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قدرت دفاعی ایران یک قدرت ترکیبی و چند وجهی است که در سایه قدرت معنایی و تمدنی آن مفهوم اصلی خود را می یابد، افزود: ما بر این اساس در همه حوزه های منطقه‌ای در شمال و جنوب و شرق جغرافیای زیست خود، نقشی سازنده داشتیم. طی همین روزها، جهان و منطقه ما شاهد رفتار سازنده و صلح طلبانه ما در مناقشات منطقه ای قفقاز است.

همه کشورهای منطقه را به پیمان‌های صلح دعوت کرده‌ایم

سخنگوی دولت بیان کرد: در یمن نیز ما توسعه طلبی و تجاوز را محکوم کرده‌ایم و خواهان مذاکره طرفین برای صلح پایدار شده‌ایم؛ همه کشورهای منطقه را به پیمان‌های صلح دعوت کرده‌ایم و با تروریسم و خشونت و افراطی‌گری مبارزه بی امان و واقعی کرده ایم. بنابراین هراس آمریکا یک هراس تسلیحاتی نیست هراس از این است که رفع تحریم تسلیحاتی رفع کلیه تحریم‌های ظالمانه دارویی و بانکی و اقلام بشری را در چشم‌انداز قابل رویت قرار داده است.

ادامه دارد

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازیگران ایرانی اگر چاق بودند

س اکتبر 20 , 2020
تصاویری از چاقی بازیگران سرشناس ایرانی منتشر شده است، از رامبد جوان تا شهاب حسینی.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000