پایان تحریم های تسلیحاتی؛ بازنده بازی تحریم که بود؟

سیاسی/ دفاعی 5f8dee5fc3a30_2020-10-19_23-21 تحریم های تسلیحاتی ایران پس از بیش از یک دهه به پایان رسید. این اتفاق پس از شکست فشارهای دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی آمریکا برای جلوگیری از اجرای یکی از بندهای مهم برجام رخ داد.

تحریم های تسلیحاتی ایران که پس از جنگ عراق و از ترس نفوذ ایران در بازار دفاعی منطقه صورت گرفته بود، در این مدت باعث شد تا کشورمان به خودکفایی در زمینه تولید تسلیحات برسد.

تسلیحات تولید شده در این مدت حالا در نبود تحریم ها به عنوان یک محصول می تواند وارد بازار کشورهای مستقل شده و برای ایران ارزآوری و نفوذ سیاسی و دیپلماتیک به همراه داشته باشد.

بسیاری از کشورها ازجمله آمریکا و روسیه از صادرات نظامی خود به عنوان یک اهرم فشار بر دیگر دولتها استفاده می کنند و بازار اسلحه در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.

گشایش بندهای تحریم از پای صنایع دفاعی ایران می تواند کشورهای مستقل را از زیر بار فشارهای قدرت های بزرگ برهاند و بنابراین بازنده اصلی بازی تحریم تسلیحاتی، پنج عضو دائم شورای امنیت بودند که با تحریم کشورمان زمینه خودکفایی در تولیدات دفاعی را فراهم آوردند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازیگرانی که دغدغه مالی ندارند، به اندازه انگشتان دودست هستند/ مگر شهاب حسینی و نوید محمدزاده با حاشیه‌سازی معروف شدند؟

س اکتبر 20 , 2020
بازیگر سریال دل درخصوص گذراندن روزهای کرونایی گفت: حضور در پروژه‌ها، تعطیل‌شدن پروژه، خانه‌نشینی و حضور دوباره در پروژه نمایش خانگی، خلاصه کارهایم در ایام کرونا بود. علی سخنگو در گفت و گو با خبر فوری به وضعیت اقتصادی این روزها اشاره و اظهار کرد: متأسفانه وضعیت اقتصادی مناسبی تا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000