چرا هوای تهران در دهه آخر مهر امسال آلوده‌تر از پارسال است؟

5f8d581c94c07_2020-10-19_12-40

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: درحالی طی ۸ روز متوالی، هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم بود که در بازه زمانی مشابه سال قبل هیچ روزی در شرایط نامطلوب گزارش نشده بود.

محسن روشنی با اعلام اینکه دلیل اصلی آلودگی هوای پایتخت در هشت روز اخیر، افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از2.5 میکرون است، گفت: هرچند اعداد ثبت شده شاخص بسیار بالایی به شمار نمی‌روند ولی نکته قابل تأمل این است که استمرار این شرایط در هشت روز متوالی، می‌تواند موجب نگرانی‌هایی برای سلامت شهروندان به ویژه افراد دارای بیماری‌های خاص، سالمندان و زنان باردار شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، علت عمده افزایش شاخص آلودگی هوای تهران، سکون نسبی هوا، عدم وزش باد مؤثر و تجمع آلاینده ذرات معلق است، اظهار کرد: حتی سه روز تعطیلات متوالی پنج‌شنبه، جمعه و شنبه نیز سبب کاهش آلودگی هوای پایتخت نشد.

روشنی درباره سرعت وزش باد در تهران طی روزهای اخیر توضیح داد: بنابر اطلاعات هواشناسی، میانگین سرعت باد در این مدت، کمتر از دو متر بر ثانیه بود که البته بیشینه سرعت باد در برخی ساعات محدود به ۴ متر بر ثانیه رسید.

وی با بیان اینکه در روزهای مشابه سال قبل، وزش باد مناسب در برخی ساعات، از تجمع آلودگی جلوگیری می‌کرد، تصریح کرد: در بازه زمانی مشابه سال گذشته، سرعت باد حتی تا ۹ متر بر ثانیه نیز رسیده بود و همین مسئله سبب تخلیه آلودگی هوای تهران می‌شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوا با تاکید بر اینکه شرایط خاص شیوع کرونا طی سال جاری سبب شده تا شهروندان بیشتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند، گفت: به همین دلیل ضرورت انجام معاینه فنی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه، مورد تأکید مضاعف است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازار اجاره مسکن، کمی آرام گرفت

د اکتبر 19 , 2020
در اولین ماه پاییز، بازار اجاره مسکن به لحاظ حجم عرضه و تقاضا نسبت به تابستان با افت مواجه شد. در عین حال که گزارشهای میدانی از افت ۵ تا ۱۰ درصدی نرخها نسبت به تابستان حکایت دارد، آمارها نشان می دهد سیاست نرخگذاری برای اجاره بها توفیق چندانی نداشته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000