کشف ۵ گور جمعی جدید در “ترهونه” واقع در جنوب پایتخت لیبی

سیاسی/ بین الملل 5f8d706978f81_5f8d706978f85 هیئت عمومی جستجو و شناسایی مفقودان وابسته به دولت لیبی از کشف پنج گور جمعی در شهر «ترهونه» واقع در جنوب طرابلس خبر داد.

عبدالعزیز الجعفری، سخنگوی هیئت عمومی جستجو و شناسایی مفقودان وابسته به دولت لیبی اعلام کرد، تیم‌های جستجو موفق شدند پنج گور جمعی جدید در شهر «ترهونه» واقع در جنوب شرقی طرابلس را کشف کنند.

الجعفری در ادامه افزود، تعداد اجسادی که از این گورهای جمعی بیرون کشیده شد، ۱۲ جسد بود و آن اجساد متعلق به جنس مذکر بودند.

وی همچنین تصریح کرد، از ماه ژوئن گذشته ۸۶ جسد در گورهای جمعی کشف شده که در میان آنها زنان و کودکان نیز وجود دارند.

الجعفری تاکید کرد، عملیات جستجو در شهر ترهونه همواره ادامه دارد چرا که اکثر گورهای جمعی در این شهر یافت شده‌اند.

طبق منابع رسمی لیبیایی، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش «ملی» لیبی و نیروهای وابسته به آن از آوریل ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ به ویژه در شهر ترهونه و جنوب طرابلس مرتکب جنایت‌های جنگی، جنایت‌های ضد بشریت و کشتار جمعی شدند.

همچنین فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی «محمد لملوم»، وزیر دادگستری را از نظارت بر کمیته رصد و مستندسازی نقض‌های حقوق بشر و «خالد ابو صلاح»، معاون وزارت امور حقوق بشر را از ریاست آن برکنار کرد.

فائز السراج همچنین «خیری امحمد عبدالعالی»، مشاور وزارت دادگستری را از منصب معاون رئیس این کمیته برکنار کرد و مانع برعهده گرفتن هرگونه مأموریت اجرایی وی در آینده شد.

این امر پس از آن صورت گرفت که عبدالعالی از فائز السراج و مشاور وی انتقاد و آنها را به کوتاهی در تعقیب و پیگرد مرتکبان جنایت جنگی متهم کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

انتقاد وزیر خارجه آلمان از "سورپرایز بد" ترکیه

د اکتبر 19 , 2020
سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه آلمان تصمیم اخیر ترکیه برای اجرای سری جدیدی از مطالعات اکتشافی و لرزه‌نگاری در بستر دریا در نزدیکی جزیره کاستلوریزوی یونان را "یک سورپرایز بد" خواند. اخیرا آنکارا اقدام به انتشار یک اعلامیه Navtex جدید برای کشتی تحقیقاتی خود موسوم به "اوروج رئیس" (Oruc Reis) […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000