انتقاد وزیر خارجه آلمان از “سورپرایز بد” ترکیه

سیاسی/ بین الملل 5f8d777b1fc15_5f8d777b1fc18 وزیر خارجه آلمان تصمیم اخیر ترکیه برای اجرای سری جدیدی از مطالعات اکتشافی و لرزه‌نگاری در بستر دریا در نزدیکی جزیره کاستلوریزوی یونان را "یک سورپرایز بد" خواند.

اخیرا آنکارا اقدام به انتشار یک اعلامیه Navtex جدید برای کشتی تحقیقاتی خود موسوم به "اوروج رئیس" (Oruc Reis) در اواخر ۱۱ اکتبر کرد. طبق این سند ماموریت این کشتی تا روز پنج‌شنبه ادامه پیدا می‌کند و مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند که مطالعات لرزه‌نگاری به اجرا درآمده است.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با یک روزنامه یونانی در ضمن تداوم در شرق دریای مدیترانه اظهار کرد: این موضوع همچون یک سورپرایز بود، یک سورپرایز خیلی بد. این نوسان در کاهش تنش و ایجاد تنش درکش دشوار بوده و منجر به یک بن بست می‌شود.

تنش‌ها بین آنکارا و آتن در تابستان بعد از اجرای چندین مطالعه لرزه نگاری از سوی کشتی‌های تحقیقاتی ترکیه در شرق دریای مدیترانه بالا گرفت. اتحادیه اروپا شدیدا از اقدامات ترکیه انتقاد کرده هر چند که بروکسل هنوز آنکارا را هدف تحریم قرار نداده است.

وزیر خارجه آلمان اظهار کرد، ممکن است در ماه دسامبر در خصوص اعمال تدابیر تنبیهی علیه ترکیه تصمیم گرفته شود.

او گفت: آنها (تحریم‌ها) بخشی از جعبه ابزار دیپلماتیک ما هستند اما آنها با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرند. آیا ما در حال حاضر به چنین مقطعی در قبال ترکیه رسیده‌ایم؟ آیا ممکن است به آنجا برسیم؟ این بستگی به آنکارا دارد. ما یک مسیر واضح و سنجیده را تا زمان برگزارش نشست ماه دسامبر شورا مشخص کرده‌ایم. این به عهده ترکیه است که همراه شود. در ماه دسامبر ماه مجبور به تصمیم گیری خواهیم شد.

اقدام اخیر ترکیه در انتشار اعلامیه جدید Navtex برای کشتی تحقیقاتی‌اش چند روز بعد از آن صورت گرفت که وزیر خارجه یونان با همتای ترکیه‌ای خود در حاشیه یک اجلاس در شهر براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی دیدار کرد.

ماس عنوان کرد، چنین نشست‌هایی یک نقطه آغاز مثبت به جهت حفظ گفت‌وگو هستند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سام درخشانی: ریحانه پارسا از ایران رفت!

د اکتبر 19 , 2020
چندی قبل ریحانه پارسا خبر از انصراف خود از پروژه «خوب بد جلف» داده بود. سام درخشانی که همبازی این بازیگر در این پروژه بود، خبر از مهاجرت ریحانه پارسا داد. بیشتر ببینید: ریحانه پارسا: تصمیم گرفتم برای مدتی کار نکنم/ ویدئو badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000