خلبانی که جواب تحقیر صدام را بعد از دو ساعت داد/ عراق برای سر این خلبان جایزه تعیین کرده بود

5f8d40c06ec99_5f8d40c06ec9b صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در یک مصاحبه تلویزیونی به خبرنگار خارجی گفت: «به هر جوجه کلاغ ایرانی که بتواند به ۵۰۰ مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود حقوق یک سال خود را جایزه خواهم داد.»

علی غفوری از جمله نویسندگان و پژوهشگران جنگ تحمیلی عراق عیله ایران است. او در کتاب «عقاب‌های سرزمین ایران» جلد اول، چاپ دوم( ۱۳۹۵) صفحه۱۱۷ روایت کرده است:

روایت اول/ پاسخگویی بعد از دوساعت

در دوران جنگ تحمیلی نیز صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در یک مصاحبه تلویزیونی به خبرنگار خارجی گفت: «به هر جوجه کلاغ ایرانی که بتواند به ۵۰۰ مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود حقوق یک سال خود را جایزه خواهم داد.» تنها دو ساعت و نیم بعد از این مصاحبه صدام، عباس دوران و حیدریان و علیرضا یاسینی نیروگاه بصره را بمباران کردند.

روایت دوم/ ققنوس ایرانی به میهن بازگشت

صبح روز ۳۰ تیرماه ۱۳۶۱ خلبان شهید عباس دوران که در تعداد پرواز جنگی در نیروی هوایی رکورد داشت و عراق برای سرش جایزه تعیین کرده بود، پس از بمباران پالایشگاه بغداد هواپیمایش را که آتش گرفته بود به هتل محل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها کوبید و با شهادت خود، کاری کرد که اجلاس سران غیرمتعهدها به علت فقدان امنیت در بغداد برگزار نشد. پیکر پاک شهید عباس دوران به همراه ۵۷۰ شهید دیگر در روز دوم مردادماه ۱۳۸۱ به خاک پاک میهن بازگشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دل‌مشغولی‌های این روزهای شهاب حسینی

د اکتبر 19 , 2020
نگاهی به خبرهای منتشر شده‌ از شهاب حسینی در چند وقت اخیر نشان از کمرنگ شدن حضورش در بازیگری دارد. او انگار دغدغه‌های دیگری را در عالم هنر پی می‌گیرد و می‌خواهد «هنرمند» بشود. شاید تغییر در مسیر بازیگری شهاب حسینی را – که دو، سه سالی است خیلی جدی‌تر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000