ساعت صفر لغو تحریم‌ها / پیروزی برجام در شب شکست ترامپ از یک توافق بین‌المللی / ایران از ساعت ۳:۱۳ منع خرید و فروش تسلیحات ندارد

سیاسی/ سیاست خارجی 5f8b56577d2b8_2020-10-18_00-08 با رسیدن به موعد پیش‌بینی شده در برجام، تحریم‌های تسلیحاتی تهران پایان یافت و دونالد ترامپ نتوانست جلوی رسیدن کشورمان به اولین دستاورد برجام را بگیرد.

براساس توافق هسته‌ای، تهران با عمل به تعهدات خود، از امروز می‌تواند آزادانه به خرید و فروش تسلیحات بپردازد حتی اگر فعلا به دلایل اقتصادی میلی به این کار نداشته باشد.

رفع تحریم‌های هسته‌ای، پیروزی برجام در برابر ترامپ است که می‌خواست این توافق را ناکارآمد کند.

ترامپ با روش های مختلف ازجمله ارائه پیشنهاد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و فعالسازی مکانیزم ماشه سعی کرد جلوی برداشته شدن تحریم‌ها را بگیرد اما شکست خورد.

در پی این شکست، حالا جامعه جهانی هیچ منعی در معاملات تسلیحاتی با ایران ندارد و به این ترتیب حتی پیکر نیمه جان برجام موفق شد ترامپ و گروه بی (رهبران کشورهای مخالف ایران) را شکست دهد.

هرچند واشنگتن در سه سال اخیر با راهبرد فشار حداکثری سعی کرد "ترامپ دیل" را جایگزین "برجام" کند، ولی مقاومت ایران حالا کاخ سفید را عقب رانده و با کاهش شدید محبوبیت ترامپ، بایدن رقیب او در آستانه پیروزی قرار گرفته است. رقیبی که گفته، به برجام برمی‌گردد.

بازگشت آمریکا به برجام به تدریج ۱۵۰میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران را آزاد کرده و به بهبود سریع وضعیت اقتصادی خواهد انجامید. اتفاقی که باب میل مخالفان جمهوری اسلامی نیست.

براساس برجام، به تدریج سایر تحریم‌های ضدایرانی نیز برداشته خواهد شد و کارآمدی این توافق بیش از هرزمان آشکار خواهد گشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ماجرای عجیب زنده شدن خواهر بازیگر ایرانی / ویدئو

ی اکتبر 18 , 2020
«رضا توکلی» بازیگر سرشناس و محبوب تئاتر و تلویزیون، در گفتگو با محمدرضا علیمردانی از یک راز بزرگ پرده برداشت و ماجرای عجیب زنده شدن خواهرش را بازگو کرد. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000