قدرتمندترین خودرو در دنیا چه ویژگی‌هایی دارد؟/ عکس

5f8ad6412621e_5f8ad64126222 دوج چارجر SRT هلکت ۲۰۲۱ یکی از بهترین و قدرتمندترین خودرو در دنیا است که دارای موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ Hellcat است.

دوج چارجر SRT هلکت ۲۰۲۱ بهترین توضیحات را هم در زمنیه طراحی ظاهری هم شتاب دارد. با طراحی ترسناک بدنه گسترده و قدرت تا ۷۹۷ اسب بخار، تنها چند کلمه انتخابی وجود دارد که این سدان کاملاً قدرتمند را به طور دقیق توصیف می‌کند.

دوج بزرگ و تنومند به لطف موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ Hellcat در راه تبدیل شدن به یک نام خانوادگی است که اکنون ۷۱۷ اسب را در نوع اصلی خود تولید می‌کند. در حالی که چهار درب عقب در انفجار نوار‌های کششی پایین‌تر از پیست اتومبیلرانی است، اما کنترل بدنه محکم آن باعث می‌شود که احساس راحتی و چابکی بیش از حد انتظار داشته باشد.

حیف که فرمان آن به اندازه موتور آن زنده نیست. هنوز هم، دوج چارجر SRT هلکت ۲۰۲۱ برای جابجایی یک خانواده کوچک و وسایل آن‌ها به اندازه کافی عملی است. Dodge در مورد به روزرسانی سالانه اتومبیل‌های به ظاهر قدیمی خود، همان کاری را انجام می‌دهد که بهتر انجام می‌دهد: به آن‌ها قدرت بیشتری می‌بخشد.

///

شارژر مجهز به هلکت ۲۰۲۱ اکنون ۷۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۱۰ برابر بیشتر از سال گذشته است. همچنین یک مدل Redeye جدید وجود دارد که قطعات عملکردی را از تولید محدود Dodge Challenger SRT Demon به ارث می‌برد. در حالی که قدرتمندترین شارژر هنوز به اندازه کوپه آماده درگ نیست، موتور Hellcat آن با تولید ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۷ پوند فوت گشتاور تقویت شده است. Redeye همچنین از طراحی کاپوت منحصر به فرد و همچنین رینگ‌های ویژه ۲۰ اینچ در ۱۱ اینچی برخوردار است.

///

اکنون که داج گفته است هزینه شارژر‌های Hellcat ۲۰۲۱ چقدر است، می‌توان گفت ۸ هزار و ۶۰۰ دلار اضافی هزینه می‌کنیم و مدل قدرتمندتر Redeye را به دست می‌آوریم. این دستگاه با همان ویژگی‌های استاندارد مطلوب و همچنین برخی از محتوای منحصر به فرد خود، مانند یک سرعت سنج با سرعت ۲۲۰ مایل در ساعت و ضرب و شتم آرم‌های Redeye ارائه می‌شود.

///

موتور، انتقال قدرت و عملکرد

بدون شک جذابیت اصلی Hellcat ۶.۲ لیتری V-۸ سوپرشارژ آن است. اکنون ۷۱۷ اسب بخار قدرت به همراه ۶۵۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. مدل Redeye دارای یک نسخه پیشرفته از موتور Hellcat است که ۷۹۷ اسب و ۷۰۷ پوند فوت تولید می‌کند. دوج ادعا می‌کند که Redeye می‌تواند در ۱۰.۶ ثانیه با سرعت ۱۲۹ مایل در ساعت یک نوار درگ یک چهارم مایل را پاره کند.

بدیهی است که شارژر‌های نهایی آن از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌های عقب هدایت می‌شود. آخرین Hellcat که آزمایش شده در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت رسید و یک چهارم مایل را در ۱۱.۹ ثانیه با سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت به پایان رساند. تعویض تایر‌های بزرگ عقب گران است. هنوز هم لاستیک‌های جلوی پهن پیکر Hellcat آنچنان که دوست داریم با فرمان ارتباط برقرار نمی‌کنند.

///

نه دوج و نه EPA رتبه بندی صرفه جویی در مصرف سوخت ۲۰۲۱ Charger SRT Hellcat یا نسخه قدرتمندتر Redeye را منتشر نکرده اند. مطمئن نیستیم که دولت برای موتور ۷۹۷ اسب بخار تخمین زده است، اما فکر می‌کنیم که Hellcat ۷۱۷ اسب بخاری ارقام مشابه مدل ۲۰۲۰ را داشته باشد که در شهر ۱۲ و در بزرگراه ۲۱ مایل بر هر کیلوگرم است.

این در واقع بسیار چشمگیر است وقتی شما در نظر بگیرید که این سدان چقدر قدرت دارد. هنگامی که تخمین‌های EPA ۲۰۲۱ اعلام شد و ما این فرصت را داریم که هر مدل را در مسیر ۲۰۰ مایلی بزرگراه خود آزمایش کنیم، می‌توانیم mpg واقعی را ارزیابی کنیم.

///

در داخل، SRT Hellcat همان طراحی و فضای سرنشین مشترک با شارژر‌های رام کننده را دارد. با این وجود، دارای ویژگی‌های استاندارد مطلوبی و برخی گزینه‌های شخصی سازی شده است. هر شارژر SRT Hellcat شامل یک سرعت سنج ۲۰۰ مایل در ساعت، روکش چرمی و صندلی‌های جلو گرم و تهویه می‌شود.

یک بسته Carbon & Suede وجود دارد که تزئینات داخلی فیبر کربن واقعی و عنوان اصلی جیر مصنوعی را برای یک فضای ورزشی اضافه می‌کند. هر Charger SRT Hellcat دارای یک صفحه نمایش لمسی عالی ۸.۴ اینچی با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto است.

صفحه نمایش بزرگ آن به سرعت به ورودی‌ها پاسخ می‌دهد و دکمه‌های فیزیکی استفاده از رابط کاربری را آسان می‌کنند. دوج سیستم صوتی هارمن / کاردون با ۱۹ بلندگو را ارائه می‌دهد.

۲۰۲۱ Charger SRT Hellcat توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) یا موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) آزمایش نشده است. در حالی که سدان پرقدرت شامل فناوری پایه کمک راننده است، اما کمک‌های پیشرفته تری مانند کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار در دسترس نیستند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خوراکی های مفید برای کاهش درد مفصلی

ش اکتبر 17 , 2020
سبک جدید زندگی، عدم توجه افراد به نوع مواد غذایی مصرفی و نداشتن فعالیت بدنی موجب می شود مفصل ضعیف شده و مشکلات درد مفاصل آغاز شود. سبک جدید زندگی، عدم توجه افراد به نوع مواد غذایی مصرفی و نداشتن فعالیت بدنی موجب می شود مفصل ضعیف شده و مشکلات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000