مناظره‌ امام رضا (ع) با دیگر مناظره‌ها در جهان چه تفاوتی دارد؟

5f8a9303e531b_5f8a9303e531d یک کارشناس مذهبی گفت: شخصیت علی ابن موسی الرضا (ع) در مناظره با بزرگان دیگر پر از درس است.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی به مناظرات مهم و اصولی امام رضا(ع) با بزرگان دیگر ادیان و مذاهب اشاره کرد و گفت: مناظره در جهان از ابتدا بوده و خواهد بود، اما مغرب زمین در زمینه‌ مناظره نمونه‌های خجالت آوری از خود به جاگذاشته است که آخرین فاجعه آن، مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکاست که به تعبیر خودشان مناظره‌ای پر از اهانت، تحقیر و تمسخر بود.

وی ادامه داد: امروزه هم رسانه‌های انگلیسی که بین عالمان شیعه و سنی مناظره برقرار می‌کنند پر از پشت پرده‌های منحوس هستند. مأمون ملعون، رهبران و دانشمندان مسیحی، یهودی، مجوسی و حتی هندی را دعوت می‌کرد و و از امام رضا (ع) می‌خواست با آن‌ها مناظره کند، امام رضا (ع) نیز به سفارش مأمونی که سرشار از اهداف شوم بود، به مناظره می‌نشست.

این کارشناس مذهبی با بیان ویژگی‌های امام رضا (ع) در مناظره‌های خود تشریح کرد: اولین ویژگی ایشان در مناظرات نیت خالص شان بود. دومین ارزش مهارت حضرت است که نشان می‌دهد ایشان دانش و تخصص موضوع را دارد و براساس منابع موجود در دین طرف مقابل سخن می‌گوید و آن را اثبات می‌کند. مهمترین خاصیت امام هشتم در مناظره‌ها اخلاق کم نظیر ایشان است؛ جایی نداریم که حضرت در مناظره به کسی توهین یا اهانت کرده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی افزود: مناظرات پیامبر گرامی اسلام (ع)، امام علی (ع)، امام صادق و دیگر معصومین نیز در تاریخ به ثبت رسیده است؛ پیش روی آنان که منکر خدا بودند با حسن خلق، سعه صبر، ارامش و مدارا به همراه منطقی قوی که سرشار از استدلال و برهان است به مناظره می‌نشستند. امروزه دنیا باید به تاریخ برگردد و شیوه درست مناظره را نه از فرانسه، آمریکا و انگلیس، بلکه از ائمه‌ معصومین ما یاد بگیرد که سلام و درود خدا بر آنان باد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

با فوت ۲۵۳ نفر؛ مجموع جان باختگان کرونا در کشور از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت

ش اکتبر 17 , 2020
سخنگوی وزارت بهداشت از فوت 253 نفر بر اثر کرونا در 24 ساعت اخیر خبر داد. دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000