واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای قاچاق دارو به عراق: با متخلفان برخورد می‌کنیم

5f89e562d6cbc_5f89e562d6cbf

مدیرکل اداره دارویی سازمان غذا و دارو در واکنش به ماجرای قاچاق دارو از ایران به کشور عراق گفت: با استفاده از سامانه تیتک توانایی شناسایی منابع قاچاق دارو را داریم.

سید حیدر محمدی مدیرکل اداره دارویی سازمان غذا و دارو در گفت و گویی درباره اخبار منتشر شده با عنوان قاچاق داروهای ایرانی به کشور عراق توضیح داد: دارو توسط سازمان غذا و دارو از داروخانه به شرکت پخش و از شرکت های پخش به داروخانه ارسال می‌شود که تمام مراحل آن در سامانه تیتک ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه قاچاق دارو به کشورهای همسایه باید توسط سیستم‌های نظامی و امنیتی ما بررسی شود و نمونه‌های این داروها به دست سازمان غذا و دارو برسد، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو با بررسی نمونه‌های این داروها می تواند ریشه قاچاق آن را کشف کند و ما با استفاده از سامانه نظارتی تیتک می‌توانیم اعلام کنیم که این دارو از داروخانه یا از کارخانه به کشورهای همسایه قاچاق شده است.

محمدی با بیان اینکه تمام داروهای داخلی برچسب‌گذاری می شوند، گفت: ما پس از بررسی برچسب‌ها می‌توانیم اعلام کنیم که دارو از داروخانه به کدام شرکت پخش ارسال شده و از آنجا به دست کدام‌داروخانه رسیده است و از آنجا خارج شده است.

وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو از سیستم های امنیتی درخواست می‌کند تا با همکاری نهادهای امنیتی کشور عراق این داروها را به وزارت بهداشت تحویل دهند تا ما بتوانیم بررسی‌های بیشتر را در این زمینه انجام دهیم.

وی تأکید کرد: سامانه تیتک توانایی را دارد که مشخص کند که این داروها از داروخانه شرکت پخش و یا کارخانه داروسازی به دست قاچاقچیان افتاده و قاچاق شده‌اند.

محمدی تصریح کرد: در صورتی که این داروها ساخت کارخانه‌های تولید داخل باشد و برچسب گذاری نشده باشند می‌توان گفت که این داروها از کارخانه به کشور همسایه قاچاق شدند.

مدیرکل اداره دارویی سازمان غذا و دارو گفت در صورت مشخص شدن منابع قاچاق این دارو، برخورد شدیدی با متخلفان صورت خواهد گرفت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بیشترین دورریز غذا در جهان متعلق به کدام کشورهاست؟/ اینفوگرافی

ج اکتبر 16 , 2020
آمار گویای این است که بیشترین دور ریز غذا متعلق به کشور استرالیا است. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000