وزیر دفاع پیشین مکزیک به اتهام قاچاق مواد مخدر در لس آنجلس بازداشت شد

سیاسی/ بین الملل 5f894ace45bd8_5f894ace45bda "سالوادور سینفوئگوس" که به مدت شش سال سمت فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور را در دوران ریاست جمهوری انریکه پنانیتو بر عهده داشت، به اتهام قاچاق مواد مخدر و پولشویی در فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس بازداشت شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو فرد مطلع از این رویداد که خواستند نام‌شان فاش نشود، نوشت که سینفوئگوس با حکم اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به بازداشتگاه منتقل شده است. یکی از این افراد گفته است که این حکم در پیوند با اتهام وزیر پیشین مکزیکی به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و نیز اتهامات مربوط به پولشویی بوده است.

اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده آمریکا هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده است، اما مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک، در حساب توئیتر خود نوشت که کریستوفر لاندائو، سفیر آمریکا در مکزیکوسیتی وی را از دستگیری ژنرال بازنشسته مکزیکی مطلع کرده و گفته که سینفوئگوس حق دریافت کمک کنسولی را دارد.

سینفوئگوس ظاهرا هنگامی که به همراه خانواده‌اش وارد فرودگاه لس آنجلس شد، دستگیر شده است. اعضای خانواده وی آزاد شدند و خود او را به بازداشتگاه متروپولیتن بردند.

ژنرال سالوادور سینفوئگوس از سال ۲-۱۲ تا ۲۰۱۸ وزیر دفاع مکزیک بود. از زمان دستگیری یک مقام ارشد امنیتی دیگر مکزیک در سال ۲۰۱۹ در تگزاس، او بالاترین مقام کابینه سابق مکزیک است که به اتهام قاچاق در آمریکا دستگیر می‌شود. آن مقام، گارسیا لونا نام دارد که در زمان رئیس جمهور پیشین مکزیک، فیلیپه کالدرون خدمت می‌کرد، در دادگاه اتهام قاچاق مواد مخدر را نپذیرفت.

وزارت دفاع مکزیک هنوز به بازداشت سینفوئگوس ۷۲ ساله واکنشی نشان نداده است. کابینه پیشین مکزیک به فساد معروف است و تا کنون چند نفر از آعضا آن به فساد متهم شده‌اند. اما نیروهای مسلح و ارتش از معدود نهادهای عمومی مکزیک در آن دوره بود که کمتر به فساد آلوده شده بودند. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور فعلی مکزیک قول داده است که به موضوع فساد و قانون شکنی در دولت‌های گذشته رسیدگی کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بزرگانی که با آغاز پاییز از میان ما رفتند

ج اکتبر 16 , 2020
در ماه مهر چند تن از بزرگان فرهنگ و هنر ایران از محمدرضا شجریان تا اکبر عالمی، عباس جوانمرد و نصرت‌الله وحدت از میان ما رفتند. آغاز پاییز برای فرهنگ و هنر ایران خبر ناگوار کم نداشت. در نخستین ماه پاییز سال ۱۳۹۹ بسیاری از چهره‌های فرهنگی بار سفر بستند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000