توضیح پلیس درباره علت اعمال نشدن جریمه ماسک نزدن

5f87e84c18298_2020-10-15_09-42

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا صدور قبض جریمه در استان‌ها و ارسال آن به شکل پیامک برای رانندگان خودروها کلاهبرداری است.

نزدیک به ۳۰هزار فوت ناشی از بیماری کرونا در کشور ثبت شده است. آمارهایی که نشان می‌دهد خیلی‌ها دیگر علاقه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند و نمی‌خواهند یا نمی‌توانند آن را اجرا کنند.

یک روز تعطیلات بیشتر در نخستین روز هفته پیش‌رو و احتمال آغاز موج تازه‌ای از سفرهای بین‌شهری، به نگرانی‌ها درباره تشدید وضعیت وخیم در استان‌هایی که بیشترشان در حالت قرمز قرار دارند، دامن زده است. این در حالی است که قرار بود از هفته قبل ماسک‌نزدن از خانه‌ها جریمه داشته باشد؛ طرح سختگیرانه‌ای که پلیس می‌گوید هنوز اجرا نشده و فعلا برخوردها ارشادی بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران اعلام کرده بود، برای کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، جرایمی بین ۲۰هزار تا ۵۰۰هزار تومان درنظر گرفته شده است.

حمیدرضا گودرزی گفته این جریمه‌ها برای افراد بالای ۱۸سالی که ماسک نمی‌زنند، مسافران تاکسی و اتوبوس و رانندگان خودروهایی که به این دسته از افراد خدمات می‌دهند، درنظر گرفته شده است.

تا شنبه جریمه نداریم
در حالی که مسئولان پلیس از جریمه‌نشدن خودروها در شهرهای کشور خبر می‌دهند، در پایتخت با وجود ابلاغ ستاد مقابله با کرونا و تعیین جریمه برای افراد متخلف، پلیس اصرار دارد تا روز شنبه اجرای این دستورالعمل را به تعویق بیندازد.

سرپرست پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این‌باره می‌گوید: «ماموران انتظامی در رده‌های مختلف در قالب کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها از روز گذشته تذکر لسانی را به افرادی که پروتکل‌های ابلاغی را رعایت نمی‌کنند، آغاز کرده است.»

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای می‌گوید نیروی انتظامی در این مرحله به شکل ارشادی به متخلفان تذکر لسانی می‌دهد: «مأموران وظیفه دارند از شهروندان بخواهند تا از ماسک استفاده کنند یا رانندگان را مجاب کنند تا از سوارکردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند. این روند تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.»

وی تصریح کرد: «درباره جرایم نقدی پیش‌بینی شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و سازوکار اخذ این جرایم نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.»

هیچ خودرویی جریمه نشده است
در همین حال، انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی درباره جریمه خودروهایی که مقررات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با واکنش پلیس راهور روبه‌رو شده است.

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با رد هرگونه جریمه خودروها به‌دلیل نداشتن ماسک یا رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی به همشهری می‌گوید: «تاکنون در هیچ‌یک از استان‌های کشور قبض جریمه برای کسانی که پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نکرده‌اند، صادر نشده است. قبض جریمه برای متخلفان از مقررات بهداشتی در استان‌ها صادر نشده ‌و اخبار منتشرشده در این‌باره قابل تأیید نیست.»

وی با اشاره به اینکه تنها در شهر تهران برنامه‌ریزی‌هایی برای اعمال جریمه رانندگان تاکسی که خود یا مسافرانشان ماسک ندارند صورت گرفته است، افزود: «صدور قبض جریمه در استان‌ها و ارسال آن به شکل پیامک برای رانندگان خودروها کلاهبرداری است و شهروندان باید مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند.»

به گفته حسینی، طرح برخورد با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی و جرایم مربوط به آن تنها در تهران اجرا می‌شود. تاکنون نیز کسی جریمه نشده ‌و برخورد راهور با افراد متخلف به شکل ارشادی است.»

جانشین پلیس راهور ناجا تأکید کرد: «درصورت اجرای جریمه‌ها، جریمه متخلفان ‌به شکل دستی انجام می‌شود و هیچ جریمه‌ای با دوربین ثبت نخواهد شد. جریمه متخلفان نیز تنها به رانندگان تاکسی و اتوبوس محدود می‌شود و خودروهای شخصی مشمول جریمه نمی‌شوند. جریمه در جاده یا خیابان برای خودروهای شخصی اعمال نمی‌شود.»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وحشت ایالات متحده از هیولای کره‌ای/ توصیف وبسایت آمریکایی از ابرموشک کره شمالی/ موشک جدید پیونگ یانگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

پ اکتبر 15 , 2020
سیاسی/ بین الملل موشکی که روز شنبه از آن رونمایی شد از موشک Hwasong-15 یا «Mars-15»، که 3 سال پیش در یک رژه نظامی از آن رونمایی شده بود به مراتب بزرگتر و با قدرت انفجاری تخریبی بیشتری است. به گزارش خبر فوری، قدرت نمایی موشکی اخیر کره شمالی باعث […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000