امیدواریم ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل در یک زمان معقول انجام شود

سیاسی/ بین الملل 5f86d8e2671c4_5f86d8e2671c6 رئیس هیئت مذاکره کننده لبنان در سخنانی ابراز امیدواری کرد که ترسیم مرزهای دریایی میان کشورش و رژیم صهیونیستی در یک زمان معقول صورت بگیرد.

بسام یاسین در جریان نخستین دور از مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در ناقوره از آمریکا به دلیل میانجیگری و اعلام به کار گرفتن نهایت تلاشش برای ایجاد و حفظ جو مثبت در روند مذاکرات تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین به نقش سازمان ملل در این مذاکرات اشاره و ابراز امیدواری کرد که این سازمان تلاش‌های اساسی و مثمر ثمری را در جهت سازماندهی سازوکار مذاکرات انجام دهد.

یاسین در ادامه گفت: جلسه امروز سوت قطار مذاکره فنی غیرمستقیم را به صدا در می‌آورد و نخستین گام در جهت ترسیم مرزهای جنوبی است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس منافع عالی کشور، امیدواریم مذاکرات با سرعتی پیش برود که ما را قادر سازد این پرونده را در یک زمان معقول تکمیل کنیم.

این مقام لبنانی ادامه داد: ما امروز به اینجا آمده‌ایم تا درباره ترسیم مرزهایمان طبق قانون بین‌المللی، توافقنامه آتش‌بس ۱۹۹۴ و توافقنامه کمپ دیوید ۱۹۲۳ مذاکره کنیم.

بعد از چند سال از میانجیگری آمریکا، امروز (چهارشنبه) در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل) در ناقوره در جنوب لبنان، نخستین دور مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت واشنگتن برگزار شد.

اولین جلسه بیش از یک ساعت طول کشید، که با اظهارات هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در لبنان، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور خاور نزدیک، رئیس هیئت لبنان و رئیس هیئت اسرائیلی همراه بود.

این جلسه به دور از چشم رسانه‌ها و تحت نظارت سازمان ملل و با میانجیگری آمریکا برگزار شد و لبنان با گرفتن هرگونه عکس یادگاری از این جلسه مخالفت کرد.

لبنان و رژیم صهیونیستی اوایل ماه میلادی کنونی به توافقی درباره آغاز مذاکرات با نظارت سازمان ملل در شهر مرزی ناقوره دست یافتند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار در کنترل قیمت‌ها اثری ندارد

چ اکتبر 14 , 2020
رئیس اتاق اصناف تهران ضمن تشریح دلایل گرانی کالاها و عدم تاثیر قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار در کنترل بازار، از ارائه گزارش ۹۵۰ مورد گرانفروشی به تعزیرات خبر داد. قاسم نوده فراهانی در پاسخی به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی قیمت کالا در بازار کنترل خواهد شد و مسئول […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000