مستندی درباره اقدامات کره شمالی برای دور زدن تحریم‌ها پخش شد

سیاسی/ بین الملل 5f86cad0af756_5f86cad0af759 دانمارک و سوئد گفته‌اند این ادعاها را که کره شمالی تلاش داشته تحریم‌ها را با توافقات تسلیحاتی بین‌المللی مشکوک دور بزند، با سازمان ملل مطرح خواهند کرد.

مستند "جاسوس: نفوذ به کره شمالی" که روز یکشنبه در بی‌بی‌سی و ایستگاه‌های تلویزیونی ملی دانمارکی، سوئدی و نروژی پخش شد، داستانی را بیان می‌کند که چطور "اولریش لارسن"، مدت ۱۰ سال را به نفوذ در یک گروه اسکاندیناویایی دلسوز دیکتاتوری کمونیستی کره شمالی گذرانده است.

لارسن به همراه "جیم لاتارچه کوورتروپ"، بازیگری که در نقش یک سرمایه‌گذار استخدام شده بود، در سال ۲۰۱۷ به پیونگ‌یانگ رفت و در حضور چندین مقام دولتی کره شمالی، قراردادی برای تولید تجهیزات نظامی و داروهای محرک با نمایندگی یک کارخانه تسلیحاتی کره شمالی به امضا رساند.

با عقد این قرارداد، وی سپس برای دیدار با اهالی کره شمالی و به منظور بررسی محل پیشنهادی برای کارخانه سلاح در جزیره‌ای در دریاچه ویکتوریا، به اوگاندا و نیز "جوردون" سفر کرد تا با تاجری برای مذاکرات درباره توافق نفتی و دور زدن تحریم‌ها گفت‌وگو کند.

دولت‌های دانمارک و سوئد وعده دادند که "نقض گسترده تحریم‌ها" از سوی کره شمالی را در کمیته تحریم‌های سازمان ملل مطرح کنند. وزرای خارجه سوئد و دانمارک در بیانیه مشترکی گفتند: ما محتوای این مستند را بسیار جدی می‌گیریم زیرا تعدادی پرسش و نگرانی عمیقاً مشکل‌زا را مطرح کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

باید در قره‌باغ صلح‌بان مستقر شود/ با موضع ترکیه مخالفیم

چ اکتبر 14 , 2020
سیاسی/ بین الملل بعد از آن که ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه یکدیگر را متهم به نقض آتش بس کردند، روسیه مجددا از دو طرف خواست درگیری‌ها را در داخل و اطراف قره باغ متوقف کنند. این درخواست از سوی سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و در گفتگوی تلفنی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000