اعلام جزئیات طرح «پیش دبستانی مجازی»

5f85463bcf431_5f85463bcf435

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پایگاه های ثبت نام توسط امور اداری استان ها و مناطق مشخص شده که خانواده ها کجا ثبت نام کنند. این آموزش ها رایگان و ثبت نام از ۱۹ مهر آغاز شده است و تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

رضوان حکیم زاده در این باره اظهار کرد: امسال آمار ثبت نام پیش دبستانی ها کاهش یافته بود و بسیاری از خانواده ها به دلیل نگرانی از حضور نوآموزان اقدام به ثبت نام نکرده بودند.

وی افزود: اما از طرفی این دوره بسیار مهم است و بچه ها باید آمادگی های لازم را برای ورود به دوره دبستان به دست بیاورند بررسی هایی را انجام دادیم و تصمیماتی اتخاذ شد. بخشنامه ای با امضای وزیر آموزش و پرورش به استان ها ارسال شد که با استفاده از ظرفیت مناطق و سرگروه های آموزشی و همچنین ظرفیت شبکه شاد و صداو سیمای استانی برنامه هایی تدارک و پخش شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این برنامه ها بر اساس چارچوب برنامه درسی پیش دبستان است و با هدایت و نظارت معاونان آموزش ابتدایی در استان ها و کارشناسان پیش دبستانی و از طریق بسته های آموزشی در اختیار خانواده ها قرار می گیرد گفت: پیش بینی شده که پایش های لازم نیز برای کسب آمادگی ها انجام شود.

حکیم زاده ادامه داد: با توجه به اینکه نوآموزان قرار است سال آینده در طرح غربالگری و سنجش بدو ورود به دبستان شرکت کنند. طی توافق با سازمان آموزش و پرورش استثنایی مقرر شد از این فرصت استفاده بهینه داشته باشیم و بعد از اینکه ثبت نام شدند به پایگاه های سنجش نیز معرفی شوند و غربالگری ها یک سال زودتر برای آنها انجام شود که گامی رو به جلو است چرا که هرچقدر که زودتر غربالگری انجام شود امکان مداخلات بهنگام وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا والدین باید برای دریافت این آموزش ها، فرزندان خود را در مراکز پیش دبستانی ثبت نام کنند یا اینکه آموزش ها عمومی هستند؟ گفت: یک دسته از نوآموزان در مراکز پیش دبستانی غیردولتی و یا ضمیمه مدارس دولتی ثبت نام کرده اند و برنامه های خود را دارند که ادامه پیدا می کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ولی این ثبت نام در طرح پیش دبستانی مجازی مخصوص آنهاست که در سامانه سناد ثبت نام نکرده اند. این آموزش با کمک خانواده ها و سرگروه های آموزشی در بستر شاد صورت می گیرد؛ گروه هایی برای آنها تشکیل می شود و نحوه پایش یادگیری توسط خانواده ها انجام می شود.

وی درباره نحوه و مهلت ثبت نام نیز گفت: پایگاه های ثبت نام توسط امور اداری استان ها و مناطق مشخص شده که کجا ثبت نام کنند. این آموزش ها رایگان است. ثبت نام از ۱۹ مهر آغاز شده است و تا دو هفته دیگر ادامه دارد. با توجه به اینکه برنامه پایگاه های سنجش را هماهنگ کردیم، ممکن است مدتی طول بکشد.

حکیم زاده درباره روند آموزش پیش دبستانی در مناطق دوزبانه نیز گفت: اولویت و ترجیح ما، آموزش حضوری است و مناطق را تشویق کردیم که این امکان فراهم باشد تا نوآموزان همچنان بتوانند در کلاس های حضوری ثبت نام کنند. البته اگر خانواده ای به دلیل دغدغه هایی که دارد مایل به آموزش حضوری فرزندش نیست، می تواند از این امکان آموزش مجازی که به تازگی فراهم شده استفاده کند.

وی افزود: در مناطق دوزبانه توصیه کردیم تا جایی که امکانش هست اگر کلاسی تشکیل شده ادامه پیدا کند و اگر در مناطقی امکان تشکیل کلاس وجود ندارد از دیگر ظرفیت ها استفاده شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اصابت موشک مناقشه قره باغ به ۱۲۰ کیلومتری تبریز در شهرستان هریس

س اکتبر 13 , 2020
سیاسی/ بین الملل یک فروند موشک طرفین درگیر در مناقشه قره باغ به ۱۲۰ کیلومتری تبریز در شهرستان هریس برخورد کرد. عصر امروز سه شنبه یک فروند خمپاره به زمین‌های زراعی اطراف روستای آغللی هریس که در ۱۲۰ کیلومتری تبریز قرار دارد، برخورد کرد. خوشبختانه این خمپاره عمل نکرد و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000