باکو از نقض متعدد آتش‌بس در قره باغ خبر داد

سیاسی/ بین الملل 5f8597753b307_2020-10-13_15-33 وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در گزارشی از نقض رژیم مکرر آتش بس در نقاط مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد.

بنا به این گزارش، نیروهای ارمنی با نقض توافق آتش بس شهرستان های "گورانبوی " ، "ترتر " ، " آقدام " . " اقجابدی" را مورد هدف قرار دادند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اشاره به این که شب گذشته و بامداد امروز ( سه شنبه ) اوضاع در مسیرهای " آقدره – آقدام " و "فضولی – هادروت " همچنان متشنج بوده است ، افزود: نیروهای ارمنی سعی داشتند با گروه های کوچک به مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان در این نقاط حمله کنند .

این گزارش افزود: در جریان درگیریهای انجام گرفته در نقاط مختلف جبهه ، نیروهای ارمنی متحمل تلفات جانی شده و نیز چند ماشین زره پوش ، توپخانه ، سه فروند پهپاد و نیز چند دستگاه خودروی جنگی آنها نابود شده است .

در این گزارش همچنین با اشاره به جلوگیری از ورود گروههای داوطلب از شهرستان مرزی "سیسیان " ارمنستان به منطقه مورد مناقشه قرهباغ، اضافه شده است: نیروهای جمهوری آذربایجان در حال حاضر برتری عملیاتی در امتداد خط مقدم جبهه را حفظ می کنند. همزمان دادستانی کل جمهوری آذربایجان نیز طی گزارشی اعلام کرد: در حملات ارمنستان به مناطق مسکونی و غیرنظامی این کشور از ۲۷ سپتامبر ( ۶ مهر ماه ) تاکنون ۴۱ شهروند غیر نظامی کشته و ۲۰۷ نفر نیز مجروح شده و یک هزار و ۱۸۵ باب خانه مسکونی و ۵۷ مکان غیرنظامی هم به کلی تخریب شده و یا آسیب جدی دیده است.

با وجود حصول توافق آتش بس در مذاکرات جمعه گذشته ( ۱۸ مهر ماه جاری ) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو ، رژیم آتش بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ بارها نقض شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ورود بدون ماسک به مترو ممنوع شد/ تشدید نظارت پلیس بر رعایت پروتکل‌های کرونایی از سوی شهروندان

س اکتبر 13 , 2020
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در سطح پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی در حاشیه جلسه‌ ای که با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران برگزار شد، گفت: به دنبال مصوبات ستاد ملی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000