امتحانات نهایی دی ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد

5f85896564fed_2020-10-13_14-33

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: امتحانات نهایی دی ماه همچون امتحانات نهایی در خرداد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

خسرو ساکی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دی ماه و اینکه آیا به قوت خود باقی است، گفت: بله این امتحانات در دی ماه برگزار می شود.

وی درباره اینکه نحوه برگزاری این امتحانات چگونه خواهد بود، بیان کرد: این امتحانات به همان صورتی که در خردادماه برگزار شد، برگزار شود. دلایل ما هم همان دلایلی است که امتحانات خرداد را حضوری برگزار کردیم. حتماً هم پروتکل های بهداشتی رعایت می شود اما امتحانات نهایی به خاطر تاثیری که دارد نمی تواند به شیوه دیگری برگزار شود.

به گزارش مهر، سال گذشته نیمه اول دی ماه این امتحانات در شرایطی برگزار شد که با توجه به آلودگی هوا احتمال تعطیلات امتحانات قوت گرفته بود که با اعلام وزارت آموزش و پرورش این امتحانات در موعد مقرر برگزار شد و دلیل هم این بود که: «یک سری آزمون‌ها کشوری هستند و نمی‌توان زمان آن را جا به جا کرد و باید در تاریخ مقرر برگزار شوند. پس حتی استانداری هم نمی‌تواند تاریخ آن را تغییر دهد.»

خرداد ماه نیز علیرغم شیوع در کشور و به دلیل آنچه اهمیت پایایی و اعتبار نمرات این امتحان در کنکور دارد، این امتحانات با حضور ۶۵٩ هزار و۴۵۶ هزار دانش آموز و در ۶۷۸۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.

امتحانات نهایی نوبت شهریورماه ۱۳۹۹ تمامی رشته‌های سال سوم دوره متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم نیز برگزار شد.

در هر دو نوبت این امتحانات دو نوع سوال طراحی و ارائه شد که نوع اول سؤالات از ۲۰ درصدی است که به‌صورت غیرحضوری تدریس شده و نوع دوم، مجدداً از ۸۰ درصدی است که به‌صورت حضوری تدریس شده است و دانش آموزان مجاز بودند از بین این دو گروه به سوالات پاسخ دهند.

سال گذشته در دی ماه بیش از ۱۴۶ هزار دانش‌آموز در ۱۰۳۴ حوزه اجرا در امتحانات نهایی دی‌ماه شرکت کردند که پیش بینی می شود امسال تعداد بیشتری دانش آموز برای امتحانات دی ماه در نوبت باشند. باید دید آیا شیوه طراحی سوالات نیز به شیوه آزمون در خرداد و شهریور است.

هنوز درباره امتحانات داخلی دی ماه تصمیمی گرفته نشده است اما خرداد سال گذشته به جز پایه نهم که نمرات تاثیر مستقیمی در ارزشیابی تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان در متوسطه دوم داشت و امتحانات خرداد، باقی امتحانات به اختیار مدارس به صورت ارزشیابی یا حضوری برگزار شد.

حال باید منتظر ماند و دید در دی ماه وضعیت شیوع و آلودگی هوا چه تصمیمی را برای مسئولان آموزش و پرورش هموار می کند اما به نظر می رسد با توجه به تاریخچه برگزاری امتحانات نهایی در ایام، این امتحانات در دی ماه به قوت خود باقی باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دزد پنهان بینایی را می شناسید؟!

س اکتبر 13 , 2020
کتر علی میرزاجانی؛ اپتومتریست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور در برنامه ضربان از شبکه سلامت در مورد عوامل موثر در بینایی سالم به بیان مطالبی پرداخت. مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید. ♦در تمام دنیا از بیماری آب سیاه به عنوان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000