البرادعی: رفتار قدرت‌های هسته‌ای با ایران دوگانه است/ فشار علیه ایران کارساز نیست

سیاسی/ سیاست خارجی 5f8495f9bb5ff_5f8495f9bb602 مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: امنیت، مبتنی بر اعتمادسازی است نه اعمال فشار. سیاست آمریکا درباره ایران، اعمال فشار است و من هرگز ندیده‌ام که [این سیاست] در هیچ شرایطی کارآیی داشته باشد.

«محمد البرادعی»، مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته آمریکا باید به جای فشار علیه ایران، با این کشور اعتمادسازی کند.

این دیپلمات مصری در مصاحبه با مجله «International» گفت: «کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای نمی‌توانند به سلاح‌های هسته‌ای اتکا کنند و به همه کشورهای دیگر بگویند که به این سلاح‌ها نزدیک نشوند.»

وی اضافه کرد: «وقتی که کشوری مانند ایران یا کره شمالی احساس ناامنی می‌کنند نباید متعجب شویم که نگاهشان به این باشد که بزرگترها چه می‌کنند و بزرگترها اتکایشان به سلاح‌های هسته‌ای است. این چالش است، چون ما معیارهای متفاوتی برای کشورهای مختلف به کار می‌گیریم.»

البرادعی در ادامه گفت: «شما به مسئله ایران اشاره کردید. امنیت، مبتنی بر اعتمادسازی است نه اعمال فشار. سیاست آمریکا درباره ایران، اعمال فشار است و من هرگز ندیده‌ام که [این سیاست] در هیچ شرایطی کارآیی داشته باشد.»

وی اضافه کرد: «شما باید تلاش کنید اعتمادسازی کرده و بفهمید که طرف مقابل از کجا آمده است. درباره ایران یا کره شمالی، تجربه من این است که آنها احساس ناامنی دارند، بنابراین، جامعه بین‌المللی باید به آنها اطمینان بدهد و همزمان از آنها ضمانت‌های لازم را دریافت کند که سلاح هسته‌ای به دست نمی‌آورند.»

البرادعی تصریح کرد: «اروپایی‌ها سلاح هسته‌ای نمی‌سازند چون تحت حمایت ناتو هستند. خب، بقیه چطور؟ سرنوشت کشورهایی که عضو ناتو نیستند چه می‌شود؟ باید نظامی مستقر شود تا همه آنقدر احساس ایمنی کنند که بدانند نیازی ندارند به سمت سلاح هسته‌ای بروند. اگر می‌خواهیم دنیای ایمن‌تر و انسانی‌تری داشته باشیم، لازم است ریشه‌های اساسی را درمان کنیم و نه فقط علامت‌ها را.»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خمیردندان نیم میلیون تومانی به بازار آمد

د اکتبر 12 , 2020
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: ثبت سفارش خمیر دندان حدود یک سالی می‌شود که بسته است. به همین دلیل ممکن است تعدادی از خمیردندان‌های در بازار تاریخ مصرف گذشته باشند. علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: قیمت خمیردندان خارجی با دلار محاسبه می‌شود و قیمت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000