ترکیه ۵۰ پایگاه نظامی در شمال عراق دارد

سیاسی/ بین الملل 5f84520169bdd_5f84520169be0 یکی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز (دوشنبه) جزئیات جدیدی را در مورد حضور نیروهای ارتش ترکیه در شمال عراق از جمله تعداد پایگاه‌های نظامی و پادگانی که این نیروها در اختیار دارند، فاش کرد.

هاوکار الجاف ارتش ترکیه اکنون حدود ۵۰ پایگاه نظامی و پادگان بین استان‌های دهوک و اربیل و پایگاه دیگری در استان نینوا در اختیار دارد.

وی افزود: بزرگترین پایگاه‌های نظامی شامل حدود ۱۵۰۰ پرسنل است که در منطقه "کانی مآسی" در استان دهوک واقع شده‌اند و پایگاه‌های دیگری نیز در زاخو، العمادیه، شیلادزی از مناطق استان مذکور، شهرستان سوران در استان اربیل و چندین پادگان در امتداد نوار مرزی و دامنه‌های کوهستان کورک قرار دارند.

الجاف اظهار داشت: ارتش ترکیه که در سرزمینهای شمال عراق مستقر است، ارتشی اشغالگر است و چندین تانک، خودروهای هامر زرهی، سیستم نظارتی، هواپیماهای جاسوسی، هلی کوپتر، پایگاه هوایی و سیستم اطلاعاتی در تمام مناطق تحت کنترل خود در اختیار دارد.

عضو اتحادیه میهنی کردستان گفت، ارتش ترکیه مستقر در مناطق اقلیم کردستان عراق برای انجام حملات نظامی دیگر به پرواز از آسمان ترکیه نیاز ندارد زیرا در خاک عراق پایگاه‌های هوایی دارد که می‌تواند از این پایگاه‌ها اهدافی را که سامانه‌های نظارتی و سازمان‌های اطلاعاتی تعیین می‌کنند، هدف قرار دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اعضای تیم مذاکره‌کننده لبنان با رژیم صهیونیستی نهایی شد/ حزب‌الله در مذاکرات چه موضعی دارد؟

د اکتبر 12 , 2020
سیاسی/ بین الملل دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان امروز، دوشنبه اعضای تیم مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی را نهایی کرد. دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد، تیم مذاکره کننده درباره ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستی شامل سرهنگ خلبان بسام یاسین به عنوان رئیس تیم، سرهنگ نیروی دریایی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000