گروهی از جاسوس‌های تایوانی در چین دستگیر شدند

سیاسی/ بین الملل 5f8421647544c_5f84216475450 دولت پکن از دستگیری جاسوس‌های تایوانی و رهگیری یکسری از پرونده‌های جاسوسی خبر داد.

گزارش‌های تلویزیون دولتی چین و سایر رسانه‌های این کشور نشان می‌دهد که چند مظنون به جاسوسی دستگیر شده‌اند اما به تعداد آنها یا هویت اکثرشان اشاره‌ای نشده است.

چین و تایوان در جریان جنگ داخلی ۱۹۴۹ از یکدیگر جدا شده و روابط تجاری با هم دارند اما هیچ رابطه رسمی ندارند. هر دو طرف یکدیگر را به صورت منظم به جاسوسی و جمع آوری اطلاعات متهم می‌کنند.

تلویزیون مرکزی چین گزارش کرد، پرسنل امنیت کشور بیش از ۱۰۰ پرونده جاسوسی را تحت عنوان "عملیات تندر ۲۰۲۰" حل کرده است.

تلویزیون مرکزی چین هویت یکی از این جاسوس‌ها را مردی تایوانی به نام "لی منگجو" اعلام کرده و گفته که این تصاویر را از پلیس مسلح شبه نظامی دولتی در شنژن، هم مرز با هنگ کنگ گرفته است. همچنین گفته شده که این مرد در اوت در گذرگاه مرزی شنژن دستگیر شده است.

یکی از افسران پلیس که خواست نامش فاش نشود، گفت: تصاویر و فیلم‌هایی که این مرد گرفته برای تحلیل سازمان‌های جاسوسی حرفه‌ای کافی است. و آنها می‌توانند با این تصاویر و فیلم‌ها به تعداد نیروهای ما و وضعیت تجهیزاتمان دسترسی داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که این جاسوس مذکور به جمع آوری چه اطلاعات دیگری متهم است یا سایر بازداشتی‌ها به چه چیزی متهم شده‌اند.

شورای امور چین در تایوان نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد که این اتهامات کاملا با انگیزه‌های سیاسی از جانب چین هستند.

این شورا در بیانیه‌ای آورده است: چین به غلط مردم ما را به جاسوسی متهم می‌کند و به روابط بین دو طرف آسیب می‌رساند.

این شورا همچنین به این پیام ۱۳ دقیقه‌ای تلویزیون مرکزی چین نیز انتقاد کرد که نشان می‌دهد این مرد جاسوس به تمام اتهاماتش اعتراف کرده و گفته است: من واقعا متاسفم و احساس می‌کنم که کارهای نادرستی انجام داده‌ام که ممکن است به ضرر چین باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جمشید هاشم پور نشان درجه یک گرفت

د اکتبر 12 , 2020
گواهینامه درجه یک هنری جمشید هاشم‌پور توسط دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور اعطا شد. سید محمد طباطبائی؛ نماینده وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل جمشید هاشم‌پور گواهینامه درجه یک هنری این هنرمند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000