مهمترین تفاوت آنفلوانزا با کرونا

5f82b39d02173_5f82b39d02178

رییس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با بیان اینکه از بین رفتن حس بویایی و چشایی یکی از مشخصه‌های ابتلا به کووید ۱۹ است، به بیان مهمترین تفاوت‌های کرونا و آنفلوآنزا پرداخت.

دکتر پیام طبرسی درباره تفاوت‌های بین علائم آنفلوآنزا و کووید ۱۹ اظهار کرد: علائمی همچون تب و بدن درد در آنفلوآنزا حاد آغاز می‌شود، اما در کووید بروز این علائم معمولا تدریجی است.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: در کرونا ممکن است همه مبتلایان در ابتدا تب نداشته باشند، اما از بین رفتن حس بویایی و چشایی یکی از مشخصه‌های ابتلا به کووید است.

این متخصص با بیان اینکه در آنفلوآنزا معمولا حس بویایی و چشایی از بین نمی‌رود، افزود: بیشتر علائم آنفلوآنزا در هفته اول رخ می دهد، در حالی که در کرونا بیشتر عوارض در هفته دوم آغاز می‌شود.‌

وی سایر علائم آنفلوآنزا و کووید ۱۹ را مشابه یکدیگر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر علائمی که در بین بیماران مشاهده می‌شود مربوط به کووید ۱۹ است، زیرا آنفلوآنزا هنوز شیوع نیافته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چگونه «استرس» کرونا را کنترل کنیم/توصیه به خانواده ها

د اکتبر 12 , 2020
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: اطلاعات درست در خصوص بیماری و روند درمان آن باعث کنترل استرس و اضطراب می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، شهبانو قهاری، اظهار کرد: بی شک نگرانی و اضطراب در بین خانواده‌هایی که بیمار کرونایی دارند یک امر طبیعی به نظر می‌آید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000