با انتشار شایعه ابتلای رئیس مجلس به کرونا، اصولگرایان پشت قالیباف درآمدند

سیاسی/ مجلس 5f82da96bbed9_2020-10-11_13-42 یک نماینده مجلس از حضور مدیران در مراکز پرریسک و خطر استقبال کرده و گفته بازدید رئیس مجلس از کادر درمانی بیمارستان امام (ره) در شرایط بحران کرونا، یک اقدام جهادی و در راستای دفاع از حق سلامت مردم است.

در گیرودار شایعه تأیید و تکذیب ابتلای قالیباف به کرونا، اصولگرایان هم یک‌صدا پشت رئیس مجلس درآمده‌اند و از حضورش در بیمارستان بیماران مبتلا به کرونا به بهانه حضور مسئولان در کنار مردم و نمادی از مدیریت میدانی و جهادی قالیباف دفاع کرده‌اند. آنها مدعی‌اند قالیباف پروتکل‌ها را رعایت کرده است. رسانه مجلس، خانه ملت هم در انتقاد دولتی‌ها به این حضور، حتی مدعی شد که امپراتوری رسانه‌ای دولت علیه مجلس فعالیت می‌کند.

سایت خانه ملت نوشته: «هرگونه ارتباط با مردم یا نظارت میدانی که باعث دلگرمی کادر درمان و مردم می‌شود، با هجمه رسانه‌ای، امپراتوری رسانه‌ای دولت، برخی دولتمردان و حتی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان مواجه می‌شود. برای نمونه خبرگزاری دولتی ایرنا فقط چند ساعت پس از نظارت میدانی رئیس مجلس از بیمارستان امام خمینی(ره) مدعی «رعایت‌نشدن پروتکل‌ها توسط قالیباف» شد… این اتفاق در سایر رسانه‌های دولتی مانند ایران‌آنلاین، همشهری، همشهری‌آنلاین و کانال‌های تلگرامی وابسته تکرار شد». روزنامه کیهان هم در مطلب مفصلی نوشت: «رئیس ‌مجلس شورای اسلامی همچنین با رعایت کامل شیوه‌های بهداشتی به بخش «آی‌سی‌یو» کرونای این بیمارستان رفت و گفت‌وگویی بی‌واسطه با جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا داشت. اقدامی که با استقبال گسترده افکار عمومی و همچنین مسئولین و کادر درمانی مواجه شد اما در نهایت تعجب به مذاق برخی دولتمردان و همچنین رسانه‌های حامی دولت خوش نیامد، تا جایی که به لغو نشست سران قوا به دستور روحانی آن هم به‌دلیل حضور قالیباف در کنار کادر درمانی و بیماران کرونایی انجامید و رسانه‌های حامی دولت هم براساس کارویژه تعریف‌‌شده تخریب مجلس یازدهم، به موضع‌گیری علیه آن پرداخته و با نیت‌خوانی برچسب شوآف و هدف‌گذاری برای انتخابات ۱۴۰۰ زدند».

زهره الهیان، نماینده مجلس از حضور مدیران در مراکز پرریسک و خطر استقبال کرده و گفته بازدید رئیس مجلس از کادر درمانی بیمارستان امام (ره) در شرایط بحران کرونا و مشکلات جدی فضای بهداشتی -درمانی کشور، یک اقدام جهادی و در راستای دفاع از حق سلامت مردم است. تا زمانی که مدیران ما پشت‌میزنشین باشند، مشکلات مردم حل نخواهد شد. او به این سؤال پاسخ نداده که حضور قالیباف در بیمارستان قرار است چه مشکلاتی را از بیماران مبتلا حل کند و آیا حل این مشکل بدون این حضور میسر نبود! او خودش هم اعتراف کرده که در این هفته بازدیدی هم از بیمارستان سینا داشته است.

محمود احمدی‌بیغش هم حضور قالیباف را در میان کادر درمان در راستای دادن روحیه مضاعفی به آنها عنوان کرده و گفته اقدام دکتر قالیباف کار پسندیده‌ای است و ای کاش سایر مسئولین هم از این رویه درس بگیرند. بعد هم گفته که لغو جلسه سران قوا از سوی روحانی طبیعی بود؛ چراکه اثبات کرده در تراز رئیس‌جمهوری نیست. در دوران دفاع مقدس نیز از سنگر خارج نشده است. اینکه جلسه سران قوا به دلیل حضور دکتر قالیباف در کنار کادر درمان برگزار نشود، در شأن جمهوری اسلامی نیست. علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم گفته که رئیس‌جمهوری نیز در این شرایط موظف است در کنار مردم قرار بگیرد و با آنها همراهی کند. بنابراین در شرایطی که رئیس‌جمهور به وظیفه میدانی خود عمل نمی‌کند، نباید نظارت‌های میدانی رئیس و نمایندگان مجلس را مورد هجمه قرار دهد. بعد هم مدعی شده که رئیس مجلس با روحیه انقلابی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم و کادر درمانی بیمارستان امام (ره) حاضر شد.

علی علیزاده، نماینده مراغه و عجب‌شیر هم خواسته دولتمردان از نظارت میدانی و حضور رئیس و نمایندگان مجلس در بین مردم درس بگیرند، سارا فلاحی، نماینده ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و شیروان هم گفته که حضور مسئولین در بین کادر درمانی که زحمت می‌کشند، در واقع وظیفه مسئولین جهادی است. دکتر قالیباف در راستای وظیفه و مسئولیتی که در قبال مردم دارند، با کادر درمان دیدار کرده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وضعیت کرونا در کل کشور بحرانی است/ عبور از بحران کرونا نیازمند تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای است

ی اکتبر 11 , 2020
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: عبور از بحران کرونا و پایان دادن به آمار بالای فوتی‌ها در شرایط فعلی نیازمند تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای است. پیام طبرسی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران، با تشریح شرایط فعلی که بیماری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000