وزارت بهداشت روزانه به ۴ میلیون ماسک نیاز دارد/ مشکلی نداریم

وزارت بهداشت روزانه به ۴ میلیون ماسک نیاز دارد/ مشکلی نداریم

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف کنندگان با بیان اینکه وزارت بهداشت روزانه به ۴ میلیون ماسک نیاز دارد، گفت: گشت مشترک نظارت بر توزیع ماسک در داروخانه ها انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، اسماعیل مهدی پور با اشاره به برنامه برگزاری گشت مشترک نظارت بر توزیع ماسک در داروخانه‌ها، اظهار داشت: نیاز وزارت بهداشت روزانه ۴ میلیون ماسک است.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره وضعیت تأمین ماسک کشور و نظارت بر توزیع این محصول بهداشتی در روزهای کرونایی در بازار، افزود: با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده، وظیفه تأمین، توزیع و عرضه انواع ماسک از ابتدای شهریور ماه به سازمان حمایت محول شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما پیگیری برای تأمین مواد اولیه به ویژه متبلون برای تولید ماسک است که باید در حداقل زمان ممکن در اختیار واحدهای مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار بگیرد.

مهدی پور افزود: در تفاهم‌های انجام شده وظیفه توزیع چه در مراکز درمانی و چه در داروخانه‌های سراسر کشور به سازمان غذا و دارو محول شده است. همچنین فهرست واحدهای منتخب به شرکت‌های تأمین کننده مواد اولیه هم ارسال شده تا بر اساس اولویت مواد اولیه در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

به گفته مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت، متناسب با تولیدات هر یک از این شرکت‌ها مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار این گروه قرار می‌گیرد و اطلاعات آنان در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.

مهدی پور با تاکید بر اینکه تاکنون مشکلی برای تأمین مواد اولیه وجود نداشته است، تصریح کرد: وزارت بهداشت محموله‌ها را تحویل گرفته و هم اکنون این اقلام را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی بین مراکز درمانی و داروخانه‌ها توزیع می‌کند و با توجه به اهمیت فرایند توزیع، مسئولیت این کار بر عهده شرکت‌های پخش تحت نظر وزارت بهداشت قرار گرفته و ما صرفاً وظیفه تأمین مواد اولیه و ثبت در سامانه جامع تجارت را بر عهده داریم.

قطع سهمیه مواد اولیه شرکت‌های متخلف

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: بر اساس درخواستی که وزارت بهداشت از سازمان حمایت داشته است؛ این نهاد تعداد دو میلیون ماسک برای پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک برای داروخانه‌ها و ۲۰۰ هزار ماسک برای مراکز پزشکی نیاز دارد که مجموع آن به ۴ میلیون ماسک می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول متناسب با این نیاز مواد اولیه مورد نیاز تأمین شده تا فرایند تولید ادامه پیدا کند.

وی گفت: هر کدام از شرکت‌های تولیدکننده اگر متناسب با مواد اولیه دریافت شده، ماسک تولید نکنند و یا آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل ندهند، سهمیه متعلق به آنان قطع می‌شود و پرونده آن‌ها به مراکز قضائی ارسال خواهد شد و البته از طرفی واحدهای دیگر جایگزین واحدهای خاطی خواهند شد.

مهدی پور افزود: با توجه به ضرورت نظارت بر داروخانه‌ها و وظیفه ذاتی و قانونی سازمان غذا و دارو برای نظارت بر داروخانه‌ها، گشت مشترک سازمان غذا و دارو، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت آغاز شد تا داروخانه‌هایی که سود خرده فروشی را رعایت نمی‌کنند مورد ارزیابی قرار بگیرند و در نتیجه با مراکز خاطی برخورد خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت تصریح کرد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم تا این گشت‌ها تا هر زمانی که احتیاج باشند، ادامه پیدا کند و داروخانه‌هایی که در این شرایط سخت، تخلف کرده باشند و حقوق مردم را ضایع کنند، به شدت مورد برخورد قرار می‌گیرند. این گشت‌ها با محوریت سازمان غذا و دارو آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

افتتاح طولانی ترین پل پیاده روی معلق دنیا در پرتغال/ ویدئو

ی اکتبر 11 , 2020
اگر بخواهید کیف منظره خیره کننده آبشار، دره و رودی پرخروش را ببرید که زیر پایتان دیده می‌شود، ۱۰ دقیقه ای طول می‌کشد تا پای پیاده از این سر پل به آن سر دیگرش برسید. اما اگر توکل به خدا کنید و بدوید ۴ دقیقه طول می‌کشد. طولانی ترین پل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000