آیا دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی واجد وصف کیفری است

5f829a8a1fa10_5f829a8a1fa12

قضات در استعلامی سوالی پیرامون دوچرخه سواری زنان مطرح کردند که معاونت حقوقی در قالب نظریه مشورتی به آن پاسخ داده است.

قضات در استعلامی سوالی پیرامون دوچرخه سواری زنان مطرح کردند که معاونت حقوقی در قالب نظریه مشورتی به آن پاسخ داده است. در این استعلام آمده است که دوچرخه سواری بانوان در انظار و اماکن عمومی مانند خیابان‌ها، پارک‌ها و…، واجد وصف کیفری است؟

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه

با توجه به اصل قانونی بودن جرم و مجازات که در اصل سی و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ آمده است، مادام که برای رفتاری طبق قانون مجازات تعیین نشده باشد، نمی‌توان آن رفتار را جرم تلقی کرد و چون برای دوچرخه‌سواری بانوان در اماکن عمومی نظیر پارک‌ها و خیابان‌ها مجازاتی پیش‌بینی نشده است، لذا این رفتارها جرم نیست؛ مگر اینکه ‌رفتارهای مذکور به گونه‌ای باشد که مشمول ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) و یا دیگر قوانین کیفری باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

انفجار در بغداد و الانبار عراق

ی اکتبر 11 , 2020
سیاسی/ بین الملل در جریان انفجار در الانبار و بغداد، دو شهروند عراقی کشته شدند. در پی انفجار یک خانه بمب‌گذاری شده در استان الانبار، یک تن کشته شد. تیم اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد: شهروند کشته شده در این انفجار معلول […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000