مالزی ۶ قایق چینی را توقیف و ۶۰ خدمه آن را دستگیر کرد

سیاسی/ بین الملل 5f81ee5c0754f_5f81ee5c07552 نیروی دریایی مالزی با ادعای ورود غیر قانونی اتباع چین به آبهای سرزمینی خود ۶۰ چینی را دستگیر کرد.

نیروی دریایی مالزی شنبه از توقیف شش قایق ماهیگیری چین و دستگیری ۶۰ خدمه آن با ادعای حضور در آبهای سرزمینی خود خبر داد.

نیروی دریایی مالزی اعلام کرده که این قایق‌ها را در دو مکان مختلف در شرق ایالت «جهور» در این کشور شناسایی کرده است. بنابر اعلام نیروی دریایی مالزی، شش ناخدا و پنجاه‌وچهار خدمه آن که همگی چینی بودند و حدود ۳۱ تا ۶۰ سال سن داشتند به دلیل حضور در آبهای سرزمینی مالزی و بی توجهی به هشدارها دستگیر شده‌اند.

پیش بینی می‌شود که دولت مالزی با اخذ جریمه‌های مالی قابل توجه این افراد و قایق‌هایشان را آزاد کند. وزارت خارجه چین تاکنون واکنشی در این زمینه نشان نداده است.

مالزی به همراه چند کشور دیگر با چین بابت دریای چین جنوبی اختلاف دارد. عمده اختلاف‌ها بر سر مالکیت بر جزایر غنی از نفت و گاز «اسپراتلی» و «پاراسل» است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

استاد شجریان: گاهی آن‌قدر می‌خواندم که دیگر نمی‌توانستم حرف بزنم

ش اکتبر 10 , 2020
از مشهد به تهران آمدم و در شورای موسیقی رادیو امتحان خوانندگی و آواز دادم. در جواب امتحان نوشته بودند: «آقای شجریان بسیار بااستعداد است ولی فعلاً به کار رادیو نمی‌آید.» روز شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ مجله تماشا مصاحبه مفصلی را با محمدرضا شجریان، جوان ۳۷ ساله و خوش‌صدای موسیقی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000