کاهش هزینه های بیمارستانی با بازچرخانی ۱۴۵۲ دستگاه پزشکی

کاهش هزینه های بیمارستانی با بازچرخانی ۱۴۵۲ دستگاه پزشکی

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از صرفه جویی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی با ریفربیش تجهیزات سرمایه‌ای و کاهش هزینه‌های بیمارستانی با پروژه بازچرخانی ۱۴۵۲ دستگاه پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یوسفی، درباره جزئیات ریفربیش یا بازچرخانی دستگاه‌های پزشکی سرمایه‌ای، اظهار داشت: در تمام کشورها و حتی کشورهای اروپایی از ریفربیش یا بازچرخانی دستگاه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین در کشورمان نیز با استفاده از ریفربیش می‌توان کارآفرینی را در جامعه ایجاد کرد و اگر نگاه و جهت دهی درست باشد همراه آن تولید و عدم وابستگی را به همراه خواهد داشت چراکه در این راستا نیروهای قدری را داریم.

وی افزود: بر اساس برآوردهای اداره کل امور ملزومات و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در حال حاضر حدود ۱۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز درمانی وابسته وجود دارند که حدود ۳۰ درصد این تجهیزات به ارزش تقریبی ۳۵.۰۰۰ میلیارد ریال به دلایل مختلف از رده مصرف خارج شده و در انبارهای دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، انباشته شده اند.

یوسفی خاطرنشان کرد: هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با توجه به تجربه موفق و رو به گسترش کشورهای توسعه یافته در انجام تعمیرات اساسی، ارتقا، به روز رسانی و بازآفرینی تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای تحت عنوان صنعت بازچرخانی یا ریفربیش تجهیزات پزشکی، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی شرکت‌های دانش بنیان داخلی، نسبت به فراخوان اعلام اقلام قابل استفاده مجدد موجود در انبارهای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، از ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور اقدام نمود.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: تاکنون فهرستی مشتمل بر ۱۴۵۲ قلم انواع تجهیزات پزشکی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به هیأت امنای صرفه جویی ارزی اعلام و فرآیند بازچرخانی دستگاه‌های سی تی اسکن، ام آر آی و ونتیلاتور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: پروژه بازچرخانی ۱۴۵۲ قلم از تجهیزات سرمایه‌ای با حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ریالی معادل ۲۱۸.۰۰۰.۰۰۰ یورو صرفه جویی ارزی همراه خواهد بود و در صورت تداوم روند بازچرخانی و تسری آن به همه اقلام قابل بازچرخانی موجود در انبارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، میزان صرفه جویی حاصله تا ۸۰۰ میلیون یورو قابل افزایش خواهد بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

تحریم‌های جدید بانکی، فضاسازی روانی است

ش اکتبر 10 , 2020
تحلیلگر مسائل تحریم با بیان اینکه تحریم ۱۷بانک ایرانی پیرو دستور بهمن‌ماه سال گذشته ترامپ عملیاتی شده، گفت: در میدان واقعی اقتصاد ایران، این تحریم‌ها اثر خود را از دست داده‌اند و روانی است. مسعود براتی گفت: نظام بانکی ایران به طور جدی، با تحریم‌های ثانویه بانکی از اواخر دهه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000