ایران از آتش‌بس در قره‌باغ استقبال کرد

سیاسی/ بین الملل 5f817b0c80f1c_2020-10-10_12-42 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توئیتی از «توقف خصومت‌ها» در قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال و آن را به مثابه «گامی به سوی صلح» توصیف کرد.

محمدجواد ظریف لحظاتی پیش توییت کرد: ایران از توقف خصومت‌ها در ناگورنو – قره باغ به مثابه گامی به سوی صلح استقبال می کند.

ما همسایگانمان ارمنستان و آذربایجان را ترغیب می کنیم تا در گفت و گویی اصولی بر مبنای احترام به قوانین بین المللی و تمامیت ارضی شرکت کنند.

وی افزود: ما از تلاش های سازنده روسیه قدردانی می کنیم.

ظریف همچنین از تلاش روسیه برای کمک به آتش بس در قره باغ قدردانی کرد.

منابع روسی دقایقی پیش از برقراری آتش بس در قره باغ خبر دادند.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز از آتش بس قره باغ به عنوان یک گام مهم اولیه حمایت و درعین حال تاکید کرد که این اقدام نمی تواند جایگزین یک راه حل دائمی باشد.

زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از ۱۰ ساعت مذاکره در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.بر اساس این توافق، از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) آغاز آتش‌بس در قره‌باغ برقرار می‌شود.

همچنین قرار شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح‌آمیز در اسرع وقت ادامه دهند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رایان شجریان: حضور مردم برای ما مایه آرامش بود/ ویدئو

ش اکتبر 10 , 2020
کوچکترین فرزند استاد شجریان گفت: حضور شما مردم برای ما مایه آرامش بود. از شما عذر خواهیم که به خاطر کرونا نشد کنار هم باشیم.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000