ترامپ: ایران اگر کرم بریزد بلایی سرش می آوریم که تا حالا سابقه نداشته

سیاسی/ بین الملل 5f80b50509f05_2020-10-09_22-37 رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تهدیدهای توخالی خود علیه ایران مدعی شد که دولتش به ایران اخطار کرده که اگر اقدامی علیه آمریکا انجام دهد، با پاسخ بسیار شدیدی روبرو خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی بار دیگر به تهدید ایران پرداخت و مدعی شد که دولتش درباره هرگونه اقدامی علیه آمریکا به ایران هشدار جدی داده است.

ترامپ که طی دوران ریاست جمهوری‌اش بارها تلاش کرده که از طریق تهدید به اهداف خود در قبال ایران برسد و همواره در این زمینه ناکام بوده است، در فاصله کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر در خصوص ایران مدعی شد: «ایران این را می‌داند و ما به آنها اخطار کرده‌ایم: اگر سر به سر ما بگذارید [در اینجا ترامپ از لفظ رکیکی استفاده کرد که حتی رسانه‌های آمریکایی هم از تکرار این واژه زشت و زننده خودداری کرده اند] یا حرکت بدی علیه ما انجام دهید، کاری با شما خواهیم کرد که قبلاً هرگز نظیرش را ندیده‌اید.»

جدی‌ترین تهدید ترامپ علیه ایران به اوایل سال جاری میلادی (اواسط دی‌ماه 98) بازمی‌گردد که وی تهدید کرده بود که اگر ایران اقدامی علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه انجام دهد، با پاسخ سنگینی روبرو خواهد شد. وی حتی مدعی شده بود که 52 نقطه از جمله اماکن فرهنگی در ایران به‌عنوان هدف نظامی تعیین شده و در صورت اقدام ایران علیه آمریکا، هدف حمله قرار خواهد گرفت.

این تهدید ترامپ پس از آن مطرح شد که در نخستین ساعات بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

با وجود این تهدید به‌ظاهر جدی ترامپ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی 98 در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد. این حمله درست در ساعت 1:20 بامداد یعنی لحظه به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و همراهانش به دست تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد، انجام شد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و در نهایت وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد که 110 نظامی آمریکایی طی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد دچار «ضربه مغزی خفیف» شده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

احمدی نژاد: برجام کامل نبود / توافق کامل با گفتگو به دست می‌آید

ج اکتبر 9 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی رئیس جمهور سابق ایران گفت: هر نوع رقابت میان کشورهای منطقه هیچ برنده ای نخواهد داشت و تنها جایی که همه پیروزند و از آن منتفع خواهند شد، وحدت، همدلی، همکاری برادرانه و صادقانه برای عدالت و احترام و ساختنِ منطقه است. دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000