ساعت دقیق مراسم تدفین استاد شجریان پس از نشست با خانواده مرحوم اعلام می‌شود

5f80b594d2d40_2020-10-09_22-40 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم خاکسپاری استاد شجریان در آرامگاه فردوسی مشهد اندیشیده شده و ساعت دقیق مراسم تدفین پس از نشست با خانواده مرحوم متعاقبا اعلام می‌شود.

اداره ارشاد خراسان رضوی: تشییع و تدفین پیکر استاد شجریان صبح شنبه انجام می‌شود / زمان دقیق مراسم تا ساعاتی دیگر اعلام می شود
همایون شجریان: فردا صبح پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی به خاک خواهیم سپرد
همایون شجریان: به ما قول داده اند مراسم تشییع در مشهد راحت‌تر و با حضور مردم خواهد بود / ای کاش همه سلامت باشند و این مراسم باعث نشود خدای نکرده کسی دچار آسیب شود
جعفر مروارید جمعه شب در نشست شورای اطلاع‌رسانی خراسان ‌رضوی در استانداری خراسان رضوی افزود: این مراسم صبح فردا (شنبه) با حضور تعدادی از پیشکسوتان موسیقی و هنرمندان برگزار می‌شود و همایون شجریان در این مراسم اجرای برنامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: صندلی‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محل برگزاری مراسم تعبیه شده و همه تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شده است و حتی ماسک رایگان نیز بین مدعوین توزیع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خانواده مرحوم استاد شجریان در مراسم حضور خواهند داشت و امشب پس از نشست با خانواده ایشان ساعت دقیق برگزاری مراسم اعلام می‌شود.

وی افزود: مراسم خاکسپاری یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد و دیگر مراسمی در مشهد برگزار نخواهد شد.
مروارید ادامه داد: فضاسازی لازم، نصب پرچم سیاه و المانهای عزا در محل آرامگاه فردوسی توسط شهرداری انجام شده است.
وی با تاکید بر پوشش جامع رسانه‌ای مراسم از سوی خبرنگاران گفت: مراسم خاکسپاری استاد شجریان باید در شان کسی باشد که میراث فرهنگی خراسان و ایران بوده و این نکته باید مدنظر رسانه‌ها قرار گیرد.

سید حمید موسوی، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم باشکوه و درخور شان استاد شجریان اندیشیده شده ‌است.

استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان "خسرو آواز ایران" یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.
مرحوم شجریان سالها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده بود.

استاد شجریان زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی (Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا وی را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

مرحوم شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلمهایی همچون دلشدگان، ابجد و زمستان و اجرای دهها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واریز یارانه گوشت و مرغ به دهک‌های ۱ تا ۶

ج اکتبر 9 , 2020
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت اگر نمی‌تواند ارز ترجیحی تهیه نهاده‌های دامی را تخصیص دهد قیمت نهاده‌ها را آزاد ولی به ۶ دهک پایین جامعه یارانه پروتئینی پرداخت کند. محمد رشیدی با انتقاد از گرانی مجدد مرغ در روزهای اخیر به علل گرانی و راه‌های ایجاد ثبات قیمتی این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000