کاهش همزمان آمار بیکاران و شاغلان و افزایش جمعیت غیرفعال اقتصادی در ایران

5f7f5a74ca64a_2020-10-08_21-59 مرکز آمار ایران اعلام کرد که همزمان با افزایش جمعیت غیرفعال کشور در تابستان گذشته، تعداد افراد شاغل و بیکار نیز در مقایسه با فصل مشابه سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است.

بررسی نرخ بيكاري افراد ١٥ ساله و بيشتر نشان می‌دهد كه ۹.۵ درصد از جمعيت فعال کشور (شامل افراد شاغل و بيكار)، بيكار بوده‌اند که این نرخ در مقایسه با تابستان سال گذشته ۱ درصد پایین آمده است.

همچنین در تابستان ١٣٩٩، به ميزان ۴۱.۸ درصد از جمعيت ١٥ ساله و بيشتر ایران از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، يعنی در گروه شاغلان يا بيكاران قرار داشته‌اند که این نسبت در تابستان سال گذشته ۳.۱ درصد بیشتر بوده است.

این گزارش حاکیست که جمعيت شاغلان ١٥ ساله و بيشتر در تابستان گذشته ٢٣ ميليون و ٥٤٢ هزار نفر بوده كه نسبت به فصل مشابه سال قبل تقریباً یک ميليون و دویست و ده هزار نفر كاهش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص جمعيت ١٥ ساله و بيشتر نیز نشان می‌دهد كه در تابستان ١٣٩٩ شمسی ۹.۳ درصد جمعيت شاغل،‌ به دلايل اقتصادی (فصل غيركاری، ركود كاری و پيدا نكردن كار با ساعت بيشتر) كم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته كار كرده‌اند.

مرکز آمار ایران در گزارش خود تصریح کرده که با توجه به افت شدت کاهش جمعیت شاغلان و بیکاران در مقایسه با بهار گذشته، اثر منفی شیوع ويروس كرونا بر شاخص‌های نيروی كار كشور تا حدی تعديل شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نامجو درباره شجریان: من در حسرت گذشته ای هستم که آدم حسابی می پرورانید

پ اکتبر 8 , 2020
محسن نامجو درباره استاد شجریان نوشته است: من در حسرت گذشته ای هستم که آدم حسابی می پرورانید. محسن نامجو در 4 مقاله از روزی نوشته است که با خسروی آواز ایران تنها بوده و از او آموخته است: روزی را به یاد می اورم برای اولین بار و یا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000