نتانیاهو در سراشیب سقوط است اما باور ندارد

سیاسی/ بین الملل 5f7f08f11ce36_2020-10-08_16-11 نظرسنجی‌های اخیر در سرزمین های اشغالی بیانگر این هستند که اگر انتخابات امروز برگزار شود، نخست‌وزیر ۲۸ کرسی در پارلمان این رژیم به دست می‌آورد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، این را پیش‌بینی نمی‌کرد. وی با امضای توافق صلح تاریخی و پیمان عادی‌سازی با بحرین در میانه سپتامبر، اطمینان داشت که این موفقیت در مسائل خارجی به افزایش محبوبیت او در داخل بدل خواهد شد.

اما واقعیت برنامه‌های دیگری داشت. درست بعد از امضای توافق‌نامه‌ها از سوی نتانیاهو، یک نظرسنجی "کانال ۱۲" نشان داد که حزب او، لیکود، در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی امتیاز از دست داده است.

در صورتی که انتخابات همین حالا برگزار می‌شد، حزب لیکود نتانیاهو تنها ۳۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی به دست می‌آورد که این رقم افت شدیدی نسبت به رقم ۳۶ کرسی بود که او در انتخابات ماه مارس به دست آورد.

حالا با گذشت یک ماه از امضای توافقات، نتانیاهو همچنان برای بالا بردن رتبه خود دست و پنجه نرم می‌کند.

کاهش رتبه‌بندی‌ها

روز سه‌شنبه، "کانال ۱۲" که عموماً منتقد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، نشان داد که حزب نتانیاهو در نظرسنجی آن‌ها با افت پایینی روبه‌رو شد و تنها ۲۶ کرسی به دست آورد. "نفتالی بنت"، رهبر بالفعل اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز با کسب ۲۳ کرسی، نفوذ خود را افزایش داد.

حتی نظرسنجی "کانال ۲۰" که حامی نتانیاهو است نیز برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تیره‌روزی را پیش‌بینی و اعلام کرد که در صورت برگزاری هم‌اکنون انتخابات، او ۲۸ کرسی به دست می‌آورد.

به نظر می‌رسد نتانیاهو متوجه دلیل افت محبوبیتش نیست. "یائیر نتانیاهو"، پسر بزرگ او که در شبکه‌های اجتماعی فعال است اخیراً فهرستی از دستاوردهای پدرش که به عقیده او با آن‌ها به یاد آورده خواهد شد، منتشر کرد.

وی در توییتر در پاسخ به اتهاماتی علیه پدرش نوشت: او (نتانیاهو) به خاطر توافقاتی که با کشورهای عرب امضا کرد، حفاظی که در مرز با مصر ساخت که در نهایت باعث متوقف کردن نفوذ آفریقا شد، ساخت شبکه‌ای از جاده‌ها و خطوط ریلی، بالا کشیدن درآمد ناخالص ملی اسرائیل از سطح یک کشور جهان سوم به اندازه درآمد ناخالص داخلی فرانسه… به یاد آورده خواهد شد.

افزایش عصبانیت

بسیاری در سرزمین های اشغالی، به ویژه بیش از یک میلیون نفری که در دور اخیر انتخابات به نخست‌وزیر رأی دادند، با وجود نرخ نسبتاً پایین محبوبیت نتانیاهو، اتهامات فساد و حملات علیه او در رسانه‌ها، از این دیدگاه‌ها حمایت می‌کنند.

با این وجود، صدای کسانی که خواستار استعفای او هستند، همچنان بلند است. سه پرونده فساد نتانیاهو همچنان بسیاری را در جامعه اسرائیل آزار می‌دهد. اما دلیل اصلی افت محبوبیت او، ادعای شکست در مقابله با شیوع کووید ۱۹ و بحران متعاقب اقتصادی آن است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آتش‌بس یک جانبه به دست نمی‌آید

پ اکتبر 8 , 2020
سیاسی/ بین الملل رئیس جمهور آذربایجان گفت: آتش بس در ناگورنو-قره باغ بطور یک جانبه به دست نمی‌آید. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یورو نیوز گفت: "آتش بس در ناگورنو-قره باغ نمی‌تواند یک جانبه به دست آید. این تصمیمی است که باید دوجانبه اتخاذ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000