بی توجهی نمایندگان مجلس به کرونا /پروتکل هایی که در بهارستان فراموش شده اند

سیاسی/ مجلس 5f7ebec2f416a_5f7ebec2f416d در این شرایط انتظار می‌رود تا همگان در کاهش میزان ابتلا به این بیماری کوشا باشند، اما هنوز برخی از نهادهای تصمیم‌گیر و شاخص جامعه همچون مجلس نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند.

بیش از ۸ ماه است که شیوع کرونا کشور را درگیر خود کرده و بنا بر پیش بینی ها و گزارشات ارسالی پاییز وحشتناکی در پیش داریم. اما بر اساس گزارشات وزارت بهداشت و درمان روز گذشته ۱۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴هزار و۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۸۲۰نفر از آنها بستری شدند که با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به۴۸۳ هزار و ۸۴۴نفر رسید.

در این روزهای کرونایی یکی از اماکنی که به کرونا کم‌توجه یا بی‌توجه است را می‌توان مجلس شورای اسلامی دانست. بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون ۳۴ نماینده مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند. هرچند در ماه‌های نخستین شیوع کرونا فاطمه رهبر، نماینده مجلس قبل از ورود به مجلس جدید بر اثر کرونا جان باخت.

نمایندگان مجلس به اقتضای شغلشان همیشه در مسافرت هستند و در بهارستان و حوزه انتخابیه خود با مراجعه‌های مردمی فراوان ارتباط دارند. این افراد را می‌توان جزو گروه‌های در معرض ابتلا به کرونا دانست. از سوی دیگر با مشاهده تصاویر حضور این افراد در صحن مجلس و جلسات می‌توان به این امر اذعان کرد که متاسفانه نمایندگان مجلس به عنوان افراد شاخص‌ و الگوی‌های مردم به پروتکل‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند.

هر یک از نمایندگان مجلس بر اساس مقتضیات جامعه نکات بهداشتی فراوان را به مردم بازگو می‌کنند، اما در عمل این افراد در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه هستند.

کرونا، مجلس و پروتکل های بهداشتی

در شرایط کنونی کشور که هنوز مرگ و میرهای ناشی از کرونا سه رقمی است. مسئولان در وزارت بهداشت به کررات زدن ماسک به شکل اصولی و استاندارد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و … را به همگان گوش زد می‌کنند، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بسیاری از گروه‌های جامعه مورد کم توجهی است. در روزهای اخیر هم سید جلیل میرمحمدی میبدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دورکاری و استفاده از دولت الکترونیک می‌تواند در این شرایط بسیار مهم باشد، گفته است که تعطیلی موارد غیرضروری که می‌تواند به صورت دورکاری انجام شود و استفاده از بستر اینترنت، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری می‌کند. هرچند این نکات در حالی مطرح می‌شود که هنوز کرونا در کشور نه تنها از سوی مردم بلکه از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس نیز جدی گرفته نمی‌شود و کمترین آثاری از این توصیه ها در فضاهایی مانند مجلس قانون گذاری دیده می شود.

با بررسی گفته‌های مسئولان امر هر گونه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به دلیل عدم رعایت مردم و بی‌توجهی آنها به نکات بهداشتی است. در حالی که با بررسی ازدحام در مترو و اتوبوس در ساعات اوج مصرف، بی‌توجهی به دور کاری کارمندان، عدم اتخاذ تصمیمات در زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و مشاهده تصاویری از حضور مسئولان و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محافل می‌توان نتیجه گرفت که مردم هم در کنار مسئولین مقصرند و برای مهار کرونا این ویروس کشنده مردم و مسئولان در کنار هم باید به فعالیت بپردازند.از این رو به نظر می رسد مجلس قانون گذاری بیش از سایرین باید به این امر اهتمام داشته باشد و تنها به اظهار نظرات جنجالی نپردازد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۲۰ مسافر قطر ایر ویز شب گذشته به خاطر ناهماهنگی نقره داغ شدند

پ اکتبر 8 , 2020
شب گذشته پرواز تهران دوحه با ایرلاین قطری به دلیل ناهماهنگی و عدم اطلاع رسانی صحیح، باعث جاماندن ۲۰ مسافری شد که بلیت های چند ده میلیون تومانی خریداری کرده بودند. شب گذشته پرواز شماره ۴۹۹ ساعت ۲۲:۴۰ تهران-دوحه ۲۰ تن از مسافران شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز، به دلیل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000