خبر مهم وزیر اقتصاد برای سهامداران و بورسی‌ها

5f7ebc3582df0_2020-10-08_10-43 وزیر امور اقتصادی و دارایی از عرضه باقیمانده سهام دولت در سه بانک دولتی در قالب سهم دارا سوم در آینده در بازار سرمایه خبر داد.

فرهاد دژپسند با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده بورس ایران بازارگردانی است، گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، هر بنگاه بورسی، حتی اگر خودش تمایلی به بازارگردانی نداشته باشد، باید یک بازار گردان حرفه ای برای انجام این کار داشته باشد زیرا این موضوع به ثبات بازار سرمایه کمک می‌کند.

وی امکان ارائه "اوراق اختیار فروش تبعی" را از جمله تصمیمات و مصوبات مهم شورای عالی بورس و اوراق بهادار در جلسات اخیر آن عنوان کرد و گفت: فروش تبعی، نوعی ضمانت است؛ به این معنی که یک بنگاه می گوید، من این سهام خودم را برای شش ماه دیگر با سود بیست درصد بالاتر از قیمت خرید تضمین می کنم.

وزیر اقتصاد افزود: ارائه "اوراق اختیار فروش تبعی" اقدامی دو منظوره است که از یک سو منجر به ایجاد یک حاشیه امن برای سهامداران می شود و از سوی دیگر، باعث می شود، مدیریت بنگاه های بورسی، نگاه مسئولانه ای نسبت به سهام خود داشته باشند.

دژپسند با بیان اینکه ترغیب و تشویق بازار از طریق عرضه‌های اولیه از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت از بازار سرمایه محسوب می شود، گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم بنگاه‌های بزرگ مقیاس را وارد بازار سرمایه کنیم که از این میان نام شرکت "ستاره خلیج فارس" قابل اشاره است.

وی در ادامه از ورود سهام دارا سوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: در این چارچوب، باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در بازار بورس و اوراق بهادار عرضه خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: انجام این گونه اقدامات باعث می شود فعالان بازار سرمایه همواره از انتخاب ها و امکانات متنوع برخوردار باشند و امیدواریم با تداوم این امر، بتوانیم بازار باثبات و رو به رشدی را داشته باشیم.

دژپسند با تاکید بر اینکه جنس بازار سرمایه، پویایی و عقلانیت است، و آن را صرفا نباید در قالب رشد و کاهش "شاخص" قضاوت کرد، گفت: بازار سرمایه ابعاد مختلفی دارد و اتفاقا اینکه تحلیگران مالی و بازار سرمایه به این فکر باشند، که بنا بر اقتضائات روز بورس، چه سهامی را در چه دوره‌ای داشته باشند و چه سهامی را در دوره خاص نداشته باشند، نشان از حیات بازار سرمایه دارد.

وی تاکید کرد: در بازار سرمایه همیشه باید عقل محاسبه‌گری، بی‌وقفه کار کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ابتلا به کرونا در ایران رکورد زد/ شناسایی ۴۳۹۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ فوت ۲۳۰ بیمار دیگر

پ اکتبر 8 , 2020
طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در 24 ساعت اخیر 4392 نفر به کرونا مبتلا شده و 230 نفر هم فوت کردند. این رقم بیشترین تعداد ابتلا به کرونا در ایران است. دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000