روان‌درمانی، روش تعاملی برای غلبه بر مشکلات روحی

5f7d69a817505_5f7d69a81750e

روانشناس بالینی گفت: روان‌درمانی یک روش مشارکتی و تعاملی بین فرد یا افراد با سنین مختلف و روانشناسان برای بررسی مشکلات روحی و روانی تا رسیدن به یک زندگی سالم و شاد است.

زینب صائمی پورافزود: فرایند روان درمانی در بسیاری از مواقع با رویکرد شناختی رفتاری و در واقع بین فردی و رو در رو انجام می پذیرد و در این رابطه روانشناسان با استفاده از روش‌های مبتنی بر پژوهش و داده های فرد مراجع کننده، کار درمان را تا رفع مشکلات به انجام می رسانند.

وی گفت: روند روان درمانی هیچگاه بر اساس یک روال خاص انجام نمی پذیرد بلکه توسط متخصصان مختلف و با روش های متفاوت خواهد بود، از این رو درمانگر برای درمان طیف وسیعی از مبتلایان به اختلالات روانی و درمان مشکلات هیجانی از طریق گفت وگو برنامه ریزی کرده و فعالیت های خود را انجام می دهد.

این رواندرمانگر تصریح کرد: شناخت علایم و درک کامل از وضعیت روحی و روانی ناخوشایند، کاهش اضطراب و استرس و کنترل اختلالات روانی پنهان در فرد یا افراد از جمله وظایف متخصصان روانشناس و رواندرمانگر است تا فرد بتواند آرامش خود را به دست بیاورد و عملکرد خود را در طول زندگی حفظ کند.

وی با بیان اینکه جلسات روان درمانی فقط به افراد مبتلا به اختلالات روانی اختصاص ندارد و هر فرد یا افرادی برای ارتقای سطح کیفی زندگی می‌تواند از ارائه خدمات مشاوران روانشناس بهره‌مند شود، ‌تصریح کرد: جلسات درمانی می‌تواند به صورت فردی یا گروهی برای اعضای خانواده و یا زوجین قبل و یا بعد از ازدواج برگزار می شود.

این روانشناس گفت:‌ مشکلات مربوط به اختلالات روانی اعم از افسردگی، ‌اضطراب، سوءمصرف مواد مخدر،‌ مشکلات ارتباطی زوجین،‌ جوانان و نوجوانان با والدین،‌ استرس، ‌ترس و نگرانی از آینده، مشکل سوگ از دست دادن عزیزان، بیش فعالی و اختلالات گفتاری و رفتاری کودکان و در نهایت روش های مواجهه با فرد یا افراد هنجارشکن،‌ از جمله عمده فعالیت های متخصصان روان درمانگر است که می توان برشمرد.

صائمی پور گفت: روان درمانگر با توجه به مشکلات روحی و روانی و با درنظر گرفتن موقعیت مراجع کننده با برگزاری جلسات کوتاه و بلند مدت طبق برنامه دوره های درمانی را پیش می برد و در صورت نیاز و تشخیص به دیگر روش های درمان و یا با تجویز دارو،‌ شرایط بهبودی و یا کاهش اثرات روانی در فرد یا افراد بیمار را مهیا می سازد.

وی با بیان اینکه شرایط حضور در جلسات درمان برای کودکان و بزرگسالان قابل اجراست و هیچ محدودیت سنی ندارد، ‌اظهار داشت: درمان به وسیله دارو با توجه به شرایط روانی فرد بیمار و یا از طریق بکارگیری تکنیک های درمانی مختلف انجام می پذیرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مقابله با کرونا به سبک «لاله اسکندری»/ عکس

چ اکتبر 7 , 2020
بازیگر معروف سینما و تلویزیون با به اشتراک گذاشتن تصویری زره‌پوش از خود، از مردم خواست کرونا را جدی بگیرند. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000