انقلاب اسلامی زمینه‌ساز برگزاری پرشور مراسم اربعین بود

سیاسی/ سیاست داخلی 5f7e0b06afd42_2020-10-07_22-07 سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت اربعین حسینی سخنرانی کرد و به بیان فضایل امام حسین (ع) پرداخت.

سید حسین نصرالله به زیارت اربعین و تاریخچه این زیارت اشاره کرد و گفت که بر اساس اسناد و منابع تاریخی، اولین کسی که به زیارت اربعین (چهلمین روز شهادت شهدای کربلا) جابر بن عبدالله انصاری بود و او اولین زائر اربعین امام حسین (ع) بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حادثه کربلا نشانه فرهنگ انقلابی و شجاعت است.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: سال‌ها موانعی مانع از زیارت اربعین می‌شد که مهمترین آنها نظام‌های مستبد در راس آنها اموی‌ها، عباسی‌ها تا صدام بودند. اما خیزش آگاهی اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط رژیم صدام تمام این تحولات درها را به روی زیارت امام حسین (ع) باز کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مدت زمانی که از مصیبت کربلا گذشته و گفت: بیش از ۱۳۸۰ سال گذشته و به رغم آن ما شاهد هستیم با گذشت زمان توجه به این رویداد بیشتر شده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: هیچ شکی نیست که واقعه کربلا جوانب متفاوتی از شجاعت، قهرمانی تا فداکاری دارد. اما جنبه دیگر آن مصیبت و فاجعه است که بر قلب و احساس بیشترین تاثیر را می‌گذارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قاتل جورج فلوید به قید وثیقه آزاد شد

چ اکتبر 7 , 2020
سیاسی/ بین الملل رسانه‌های آمریکایی از آزاد شدن پلیسی که با فشردن زانوی خود بر گردن یک شهروند سیاهپوست در ایالت مینه‌سوتا او را به قتل رسانده بود، خبر دادند. شبکه خبری ان‌بی‌سی چهارشنبه شب گزارش داد که «دِرِک شاوین» پلیس آمریکایی که اواخر ماه مه [اوایل خرداد] با فشردن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000