استراحت فصلی بازار مسکن فرا رسید

5f7dbcec2eed8_5f7dbcec2eedb یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه از ابتدای مهر تا اواسط بهمن ماه بازه زمانی استراحت بازار مسکن است گفت: بازار مسکن رشد کمتری را نسبت به بخش‌های رقیب داشته که نشان دهنده ماهیت منطقی بودن این حوزه است.

عباس زینعلی اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن فاصله‌ای غیر قابل تحمل را بین قدرت خرید متقاضیان خانه اولی با قیمت ها ایجاد کرده است. از طرف دیگر ورود به بازه زمانی استراحت بازار مسکن یعنی فصل پاییز در کنار شیوع بیماری کرونا منجر به کاهش معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت مسکن شد.

وی افزود: انتظار داریم رکود نسبی بازار مسکن تا اواسط بهمن ماه ادامه پیدا کند و سپس شاهد خریدهای شب عید باشیم که به رشد معاملات و احتمالاً رشد نسبی قیمت می انجامد. البته تبدیل به احسن قوی ترین بخش بازار خواهد بود.

زینعلی در مقایسه بازار مسکن با بازارهای موازی گفت: بازار مسکن طی دو سال گذشته نسبت به ارز، طلا و بورس رشد کمتری داشته اما این حوزه شرایط منطقی تری نسبت به بازارهای رقیب دارد. در بازار بورس یا طلا شاید رشد عجیبی را در یک دوره زمانی شاهد باشیم اما معمولاً بالا نمی مانند و به تدریج خود را با میزان رشد بازار مسکن تطبیق می دهند.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: از طرف دیگر ماهیت مسکن به عنوان یک کالای درشت، مانعی برای جذب سرمایه های خرد است. بنابراین رشد آن متناسب با شرایط اقتصاد کلان و منطقی تر از بازارهای هیجانی است. به همین دلیل سقوط شدیدی را هم تجربه نمی‌کند. بر این اساس نمی توان انتظار داشت که در ماههای آینده قیمت مسکن کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سابقاً دوره رکود مسکن چهار تا پنج سال طول می‌کشید خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ثبات اقتصاد به اندازه گذشته نیست به همین دلیل رکود محتوم آینده بازار مسکن دو تا سه سال بیشتر طول نخواهد کشید.

زینعلی درباره پیش بینی از ورود بازار مسکن به رکود قطعی گفت: همه چیز به بازارهای موازی بستگی دارد. اگر بورس و طلا همینطور بالا بمانند، رکود نسبی مسکن که هم اکنون با آن مواجه هستیم طولانی‌تر می‌شود. در غیر این صورت سرمایه ها وارد بخش مسکن خواهد شد و انتظار افزایش قیمت ها انتظار بی جایی نخواهد بود.

قیمت مسکن در تهران متری ۲۴ میلیون تومان

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹ به ۸.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲۰۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴.۲ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

«سلام سرعت»؛ تاریخ مراسم معرفی احتمالی آیفون جدید اعلام شد 

چ اکتبر 7 , 2020
شرکت اپل اعلام کرد که روز ۱۳ اکتبر مراسمی را به نام «سلام سرعت» (Hi, Speed) برگزار خواهد کرد. با اینکه در این بیانیه اشاره مستقیمی به موضوع مراسم نشده اما اینطور که از شواهد برمی‌آید به نظر می‌رسد غول دره سیلیکون قصد دارد آیفون جدید را معرفی کند. انتخاب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000