بهتر بود عرضه و تقاضا قیمت زعفران را مشخص می کرد

5f7de0e3c7486_2020-10-07_19-08 یک فعال حوزه زعفران وجود منابع مالی کافی برای جذب زعفران، تقویت بنیه مالی کشاورز و رونق صادرات را راهکارهایی برای تعادل بازار این محصول و جلوگیری از افت قیمت ها دانست.

علی حسینی با بیان اینکه بهتر بود اجازه می دادیم عرضه و تقاضا قیمت نهایی زعفران را تعیین کند، اظهار کرد: اگر قرار است به صورت دستوری قیمت گذاری کنیم، باید زیرساخت های آن نیز فراهم شود. یعنی در صورتی می توانیم بگوییم زعفران باید با چه قیمتی به فروش برود که هم منابع مالی کافی برای جذب چند صد تن زعفران داشته باشیم و هم صادرات شتاب لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر اگر بازارهای صادراتی فعال باشند، منابع مالی جذب زعفران وجود داشته باشد و کشاورز نیز به میزان کافی نقدینگی داشته باشد دیگر قیمت ها افت نخواهد کرد، کشاورز مجبور نیست برای تامین نقدینگی محصولات خود را زیر قیمت بفروشد، بازار به تعادل می رسد و نیازی به قیمت دستوری نیست.

نایب رییس انجمن زغفران خراسان جنوبی اضافه کرد: نمایندگان دو شهر تربت و قاین در جلسه مشترکی با شورای ملی زعفران، اتحادیه، چندین کشاورز و صادر کننده برای قیمت زعفران جدید به جمع بندی رسیده اند. اما بهتر بود سقف و کف قیمت زعفران در زمان اوج برداشت آن مشخص می شد. اگرچه به قیمت تعیین شده احترام می گذاریم از آن حمایت می کنیم.

این تولیدکننده زعفران با تاکید براینکه باید بنیه مالی کشاورز را تقویت کنیم، گفت: قیمت های اعلام شده با توجه به زحمات کشاورزان و تورم چند سال اخیر منطقی است اما کفایت نمی کند، زیرا ممکن است این اعداد و ارقام عملیاتی نشود و با این قیمت های تعیین شده خرید و فروشی صورت نگیرد.

روز گذشته شورای ملی زعفران کف قیمت گل زعفران نو را هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار تومان، پوشال هر کیلوگرم ۱۶ میلیون تومان و نگین را هر کیلوگرم ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

می‌خواهم چهار سال دیگر رقص آنها را ببینم

چ اکتبر 7 , 2020
سیاسی/ بین الملل تازه‌ترین سخنان نامزد دموکرات‌های آمریکا در جمع حامیانش که از آن برداشت «توهین جنسیتی» شده است، جنجال به پا کرد. کمپین بایدن اما نظر دیگری دارد. جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها به گاف‌هایی که گهگاه توهین‌آمیز از کار درمی‌آید، شناخته می‌شود و از آن دست می‌توان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000