تحریک مصری‌ها و سوری‌ها توسط نتانیاهو در سالروز جنگ ۱۹۷۳

سیاسی/ بین الملل 5f7d976a5e42d_5f7d976a5e431 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اظهار نظر درباره شکست عرب‌ها از این رژیم در جنگ ۱۹۷۳ به تحریک مصری‌ها و سوری‌ها پرداخت.

بنیامین نتانیاهوبا اشاره به جنگ ۱۹۷۳ میان عرب‌ها و این رژیم، اظهار کرد: علی‌رغم موضع ضعیف‌مان در ابتدای جنگ، اما معادلات را به نفع خود تغییر دادیم و به پیروزی رسیدیم.

وی افزود: طی سه هفته پس از حمله غافلگیر کننده "دشمنان" که ازجمله سخت‌ترین جنگ‌ها در تاریخ نظامی بود، نیروهایمان به پشت دروازه‌های قاهره و دمشق رسیدند.

جنگ عرب‌ها و رژیم صهیونیستی ۱۹۷۳ جنگی بود که از ششم تا بیست‌ و پنجم اکتبر ۱۹۷۳ میان دولت‌های عربی و رژیم اشغالگر اتفاق افتاد. این جنگ با حمله غافلگیرانه ائتلاف کشورهای عربی به رهبری مصر و سوریه علیه مواضع نیروهای اسرائیلی در شرق کانال سوئز و بلندی‌های اشغالی جولان آغاز شد، مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش ‌روزه به تصرف رژیم صهیونیستی درآمده بود.

جنگ ۱۹۷۳ در سوریه به جنگ "تشرین" و در مصر به جنگ"اکتبر" یا "یوم کیپور" و در میان صهیونیست‌ها به جنگ "یوم الغفران" معروف است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ابلاغ اعتراض رسمی ایران به آذربایجان و ارمنستان/ نسبت به امنیت اتباع‌مان اغماض نمی‌کنیم

چ اکتبر 7 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی سخنگوی وزارت خارجه از ابلاغ اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به اصابت گلوله و راکت های شلیک شده به داخل کشور به دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان خبر داد. سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با اقدامات کشورمان در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000