امیر کویت، برادرش «مشعل الاحمد الصباح» را برای ولی‌عهدی برگزید

سیاسی/ بین الملل 5f7d86f282a9f_5f7d86f282aa2 شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که امیر جدید کویت «مشعل الاحمد» را به عنوان ولی عهد جدید این کشور انتخاب کرده است.

این اعلام در حالی است که پیشتر وبگاه «الخلیج الجدید» به نقل از برخی منابع گزارش داده بود که مشعل الاحمد و «ناصر المحمد الأحمد الصباح» نخست‌وزیر سابق کویت برای تصدی منصب ولی‌عهدی این کشور رقابت داشتند که در نهایت تعیین مشعل الاحمد برای این منصب قطعی شده است.

مشعل الاحمد که «صباح الاحمد الصباح» امیر فقید کویت را در سفر درمانی به آمریکا همراهی می‌کرد از نفوذ زیادی در خاندان حاکم این کشور برخوردار است.

مشعل پسر هفتم «احمد الجابر الصباح» است که مابین سال‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۵۱ بر کویت حکومت می‌کرد و برادر ناتنی «جابر الاحمد الصباح» است که مابین سال‌های ۱۹۷۷ -۲۰۰۶ در کویت حکومت داشت.

او در دهه شصت قرن گذشته وارد وزارت کشور شد و از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۰ نیز رئیس اداره تحقیقات عمومی و این اداره در دوره ریاست وی به اداره امنیت دولت تبدیل شد.

مشعل ۱۳ ژانویه ۲۰۰۴ به عنوان نایب رئیس گارد ملی کویت منصوب شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

توصیه‌هایی برای سازگاری کودکان با سوگ عزیزان در دوران کرونا

چ اکتبر 7 , 2020
از دست دادن، اندوه و سوگواری برای همه دشوار و پیچیده است؛ به خصوص برای کودکان که برای اولین بار در طول زندگی با چنین مسئله‌ای روبرو می‌شوند. شرایط پاندمی کرونا طی ۱۰۰ سال اخیر امری بی‌سابقه بوده و مردم در سراسر دنیا در حسرت روال عادی زندگی سابق، روزها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000