مناظره کامالا هریس و مایک پنس چه تاثیری بر جریان انتخابات آمریکا خواهد داشت؟

سیاسی/ بین الملل 5f7d7fcbada75_2020-10-07_12-13 مناظره روز چهارشنبه یک چالش منحصربه‌فرد برای کامالا هریس است که در سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور وارد واشینگتن شد؛ آیا او می‌تواند رقیبش را شکست دهد؟

کامالا هریس، نامزد دموکرات ها برای پست معاون اول رئیس جمهور، یک بازپرس بااستعداد قلمداد می‌شود که توانایی‌اش در جنگ لفظی یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت او در مقام یک سیاستمدار به شمار می‌رود، اما مناظره با مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری خواهان برای این پست، یک چالش جدید برای اوست.

به گزارش نیویورک تایمز، آخرین باری که کامالا هریس قدم به صحنه مناظره گذاشت کمپین او در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در آستانه پایان یافتن بود. کمبود بودجه، عقب ماندن در نظرسنجی‌ها و کم‌اثر بودن به عنوان نیرویی سیاسی موجب شد هریس در مناظره حزب دموکرات در نوامبر سال ۲۰۱۹ در رتبه ششم بایستد. او ۲ هفته بعد از مبارزات انتخاباتی کناره‌گیری کرد.

مناظره با مایک پنس چالش بزرگ کامالا هریس

اکنون، در حالی که کامالا هریس برای رویارویی با مایک پنس در مناظره روز چهارشنبه و همچنین ایفای نقشی اساسی در جلسات تایید ایمی بارت در دیوان عالی آمریکا آماده می‌شود، او در کسوت یک رهبر ملی و صدای حزب دموکرات به چالش کشیده خواهد شد.

کامالا هریس

این یک چالش منحصربه‌فرد برای کامالا هریس است که در سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور وارد واشینگتن شد؛ آیا او می‌تواند رقیبش را شکست دهد و در عین حال روی طناب باریک انتظارات خاصی که رأی‌دهندگان آمریکایی هنوز هم از زنان سیاستمدار دارند راه برود؟

کامالا هریس که اولین زن رنگین‌پوست در پست کلیدی یکی از ۲ حزب اصلی است، متاثر از نگرانی‌هایی که برخی از دستیارانش مبنی بر دشوار بودن دستیابی به موفقیت در مناظره روز چهارشنبه مطرح کرده‌اند، کوشیده تا انتظاراتی را که در مناظره با معاون رئیس‌جمهور متوجه‌اش است پایین بیاورد.

او طی مراسم جمع‌آوری کمک مالی در ماه گذشته با خنده گفت: «خیلی نگرانم. من فقط می‌توانم ناامیدتان کنم.»

در حالی که ترامپ ماه‌ها بی‌وقفه به توانایی‌های ذهنی رقیبش جو بایدن حمله کرده، دموکرات‌ها در عوض کامالا هریس را یک دادستان ستاره و مناظره‌کننده‌ای بااستعداد معرفی کرده‌اند؛ که البته این موضوع ریسک‌های خود را به همراه خواهد داشت.

هریس از حملات شخصی خودداری خواهد کرد

ابتلای ترامپ به ویروس کرونا فشار غیرقابل پیش‌بینی دیگری بر مایک پنس و کامالا هریس وارد کرده است تا افکار عمومی را قانع کنند که می‌توانند در صورت لزوم جانشین رئیس‌جمهور شوند.

قبل از بستری شدن ترامپ در بیمارستان دستیاران و مشاوران کامالا هریس از او خواسته بودند که به صورت خاص بر معاونت مایک پنس در گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا متمرکز شود و مسئولیت آمار بالای مرگ‌ومیر در ایالات متحده را مستقیماً متوجه او کند. اما مشاوران کمپین بایدن حالا می‌گویند هریس قصد دارد از حملات شخصی و اظهارنظر در مورد وضعیت سلامت رئیس‌جمهور خودداری کند.

رعایت سختگیرانه‌تر پروتکل‌ها در مناظره

آنها همچنین خواستار اجرای پروتکل‌های ایمنی قوی‌تری برای مناظره شده‌اند؛ از جمله اجرای دقیق استفاده از ماسک و گرفتن تست کرونا.

کمیسیون مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده این ۲ نامزد ۱۲ فوت از یکدیگر فاصله خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود که آنها با طلق شیشه‌ای از یکدیگر جدا شوند.

گفت‌وگوهای تند و آتشین به یکی از نشانه‌های زندگی سیاسی کامالا هریس تبدیل شده و بسیاری از دموکرات‌ها با خوشحالی پیش‌بینی می‌کنند که تجربه او به عنوان دادستان منطقه و دادستان کل کالیفرنیا به این معنی است که در پاسخ خواستن از ترامپ و متحدانش مشکلی نخواهد داشت.

دن نیومن یکی از مشاوران سابق هریس می‌گوید آنها تبلیغی را آماده کرده‌اند که شامل تصاویری از سخنرانی‌های او در جلسات دادرسی سناست: «این سخنرانی‌ها از جمله مهم‌ترین لحظات پیشرفت او به عنوان یک رهبر ملی در حزب بوده است.»

«مایک پنس قبل از ورود به دنیای سیاست مجری یک برنامه گفت‌وگوی رادیویی بود»

در مقابل کامالا هریس اما شخصی ایستاده که او نیز استعداد زیادی برای مناظره دارد. سناتور تیم کین از ویرجینیا که چهار سال قبل با مایک پنس مناظره کرده می‌گوید: «پنس یک سخنور حرفه‌ای است. او قبل از اینکه وارد دنیای سیاست شود مجری یک برنامه گفت‌وگوی رادیویی بود.»

مایک پنس

برای کاندیداهای زن به دست آوردن امتیاز «خوشایند بودن» بسیار دشوارتر از مردان است

با وجود تمام تلاش کامالا هریس، تیم او عمیقاً از چالش‌های خاص پیش روی او در مقام اولین زن سیاهپوستی که موفق به کسب عنوان نامزدی ریاست‌جمهوری شده است آگاهی دارند.

در حالی که بسیاری از دموکرات‌ها کامالا هریس را یک قهرمان سدشکن می‌خوانند، مجریان فاکس‌نیوز و رسانه‌های محافظه‌کار دست به حملات نژادپرستانه و جنسیتی علیه او زده و او را یک چپ رادیکال می‌نامند.

در کنار همه اینها تحقیقات نیز نشان می‌دهد برای کاندیداهای زن به دست آوردن امتیاز «خوشایند بودن» بسیار دشوارتر از مردان است.

به نظر می‌رسد در ادامه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کامالا هریس با تمام استعدادی که در بازخواست کردن رقبا دارد، روز چهارشنبه در مقابل معاون رئیس‌جمهور با چالشی بزرگ روبه‌رو خواهد بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آمار ابتلا به کرونا در میان کودکان کار پایتخت

چ اکتبر 7 , 2020
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 200 مورد تست کرونا از کودکان کار و خیابان پایتخت گرفته شده است، گفت: خوشبختانه نتیجه تست همه این کودکان منفی بوده است. سید مالک حسینی مدیرکل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000