شمار جان‌باختگان کرونایی تهران به 13هزار و 379 مورد رسید/ شمار متوفیان مرد از زنان بیشتر است

5f7d5fe002935_2020-10-07_09-57

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: فشار سنگین کرونا از کادر درمان به کادر تدفین بهشت‌زهرا هم رسیده است و ظرفیت همه تخت‌های بیمارستانی تهران برای بیماران کرونایی پر شده است.

در کنار شیب صعودی گسترش کرونا در کشور، تهران نیز با وضعیت وخیمی در مقابله با این بیماری دست و پنجه نرم کرده و شمار مبتلایان و جان باختگان این بیماری در پایتخت به شکل نگران‌کننده‌ای بالا رفته است.

ناهید خداکرمی با اشاره به شمار متوفیان کرونایی پایتخت در روزهای اخیر در گفتگو با امتداد، عنوان کرد: تعداد جان باختگان کرونایی تهران در روز دوشنبه بر اساس جواز دفن‌های صادره در بهشت‌زهرا، تحت عنوان کرونا یا مشکوک به کرونا، 115 نفر بوده که به رغم شمار کمتر نسبت به ابتدای هفته جاری، همچنان بالا است. از این تعداد، 68 مرد و 47 زن جان خود را بر اثر ابتلا به کووید19 از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد کل جان باختگان کرونایی پایتخت نیز تا روز دوشنبه، 14 مهرماه به رقم 13هزار 379 در سازمان بهشت زهرا تحت همان عنوان کرونا یا مشکوک به کووید19 ثبت شده است. از این تعداد، 8هزار و 182 مورد مرد و 5هزار و 197 نیز زن بوده‌اند که نشانگر بالا بودن آمار جان‌باختگان مرد بر اثر کرونا، نسبت به زنان است.

موارد مشکوک به کرونا در متوفیان به احتمال قریب به یقین، همان کرونا است

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران و عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: ما بر اساس تعداد مرگ در سامانه سازمان بهشت زهرا و جواز دفن‌های صادره از سوی پزشکان تحت عنوان کرونا یا احتمال کرونا، این آمار را اعلام می‌کنیم که موارد مشکوک به کرونا نیز به احتمال قریب به یقین، همان کرونا بوده است.

وی افزود: به این دلیل که جواب منفی تست‌های آزمایشگاهی کرونا ارزشی نداشته و تنها، جواب مثبت آن مورد استناد است. موارد بسیاری پیش آمده که بیمار، مبتلا بوده ولی زمانی که تست انجام گرفته، تحرک ویروس و پیش روی آن به حدی نبوده که در جواب تست به صورت مثبت، خود را نشان دهد.

بنابراین، ما مواردی را سراغ داریم که تست منفی بوده، ولی تابلوی بالینی و وضعیت ریه، میزان افت در اکسیژن خون بیمار و همینطور، اختلالات دیگری که در سیستم هموتولوژی بیمار پدید آمده، مجموعا احتمالا کرونا را مطرح می‌کند.

فشار سنگین کرونا از کادر درمان به کادر تدفین بهشت‌زهرا هم رسیده

خداکرمی اشاره کرد که نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که علاوه بر کادر درمان که زیر بار حجم بالای مراجعه‌کنندگان، بیماران، بستری‌شدگان و افراد بدحال هستند، کادر بهشت زهرا نیز فشار بالایی را متحمل شده است. چرا که علاوه بر فوتی‌های روزانه که بین 180 تا 200 نفر بوده، بین 100 تا 136 نفر نیز این روزها، متوفی کرونایی داشتیم و پرسنل بهشت زهرا به صورت شبانه روزی، مشغول ارائه خدمت هستند.

در حالی که یکی از عمده مشکلات کرونا در همه نقاط دنیا، بحران تدفین متوفیان کرونایی بوده، ولی مدیریت شهرداری در سازمان بهشت زهرا تا امروز سبب شده که مشکلی تحت عنوان روی زمین ماندن یک متوفی یا تاخیر در دفن نداشته باشیم. متوفیان در بهترین شکل و با رعایت تمامی اصول و موازین شرعی، تدفین شده یا با هماهنگی بهشت زهرا به درخواست خانواده متوفی به شهرستان‌ها منتقل شده‌اند.

اگر بیمارستان‌ها پاسخگوی حجم ورودی‌های جدید نباشند باید از تخت‌های موقت استفاده کنیم

وی اضافه کرد: از نظر ظرفیت تخت‌های درمانی تا جایی که من اطلاع دارم، تخت‌های بیمارستانی، همه پر بوده و حتی برخی از بیمارستان‌ها اعلام کرده‌اند که تختی برای پذیرش جدید ندارند. ICUها هم با همین وضعیت روبرو هستند.

متاسفانه میزان ترخیص شده‌ها در روز، خیلی کمتر از ورودی‌های جدید بوده و وقتی این اتفاق می‌افتد، مسئله کمبود تخت پیش‌ می‌آید و اگر این روند ادامه پیدا کند، ستاد کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران باید به فکر استفاده از تخت‌های موقت یا در خود مراکز درمانی یا مکان‌های پیش‌بینی شده باشند.

صحبت‌هایی بوده که اگر چنانچه بیمارستان‌ها نتوانند، پاسخگوی حجم مراجعین و بخصوص بیماران نیازمند به بستری باشند، مسلما به فکر استفاده از تخت‌های موقت خواهند بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حریرچی: کسی با کرونا مثبت در شهر تردد کند، یک جانی و مجرم است

چ اکتبر 7 , 2020
حریرچی گفت: از نظر ما کسی که کرونا مثبت است و در شهر تردد می کند، یک جانی، مجرم و جنایتکار است. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000