چرا در برنامه راهیان نور زیارت حرم امام و حضور در حسینیه جماران حذف شده است؟!

سیاسی/ سیاست داخلی 5f7ccc319062a_2020-10-06_23-27 نکته ای که بی توجهی به آن زمینه ساز غفلت از نقش فرماندهی شگفت انگیز و موفق حضرت امام در دفاع مقدس و پیروز ملت ایران شده است، بی توجهی به ظرفیتهای فراوان مناسبتی (زمانی و مکانی و موضوعی) منتسب و یا مرتبط به حضرت امام است.

دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، طی نوشتاری که به موضوع بررسی فرماندهی امام خمینی در دفاع مقدس پرداخته، به انتقاد از تصمیم حذف زیارت حرم امام و حضور در حسینیه جماران از برنامه راهیان نور پرداخت.

وی نوشت:

«نکته ای که به نظر بنده بی توجهی به آن زمینه ساز غفلت از نقش فرماندهی شگفت انگیز و موفق حضرت امام در دفاع مقدس و پیروز ملت ایران شده است بی توجهی به ظرفیتهای فراوان مناسبتی (زمانی و مکانی و موضوعی) منتسب و یا مرتبط به حضرت امام است. علاوه بر مناسبت اصلی هفته دفاع مقدس در طول سال مناسبت ها و ظرفیتهای فراوانی وجود دارد که بطور طبیعی و بر اساس نیاز مخاطبین و عموم جامعه می تواند برای انتقال حقایق متنوع دوران دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار بگیرد ولی متأسفانه و دقیقا بخاطر همان غلبه نگاه به شدت سیاست زده ای که در بند قبل اشاره کردم از این ظرفیتها استفاده صحیح نمی شود.

سالروز وقایع و عملیات های مهم جنگ، سالروز تأسیس نهادهای انقلابی فعال در عرصه دفاع مقدس، سالروز شهادت فرماندهان جنگ، مراسم بزرگداشتهای شهیدان و ایثارگران، و سایر مناسبت های مختلف که در طول سال فراوانند و همچنین مکانهای ارزشمند با امکانات و فضاهایی دلنشین منسوب به حضرت امام که یاد و خاطره آن مرد الهی را در ضمیر بازدیدکنندگانش زنده می کند و مورد توجه زائران و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور می باشد، نظیر زادگاه حضرت امام در خمین، خانه امام در قم به عنوان کانون خروش قیام 15 خرداد، محل اقامت حضرت امام در نجف اشرف در دوران تبعید، جماران و حسینه اش که تمام دوران دفاع مقدس محل اجتماعات پرشور معنوی ایثارگران و رزمندگان قبل از عزیمت به جبهه ها و مرکز تصمیمات راهبردی جنگ و رفت و آمد دائمی فرماندهان و مسئولین نظام و هیئت ها و شخصیت های برجسته خارجی و محل زندگی فرمانده کل دوران دفاع مقدس بوده است و همچنین حرم مطهر آن بزرگمرد که می بایست کانون همیشگی حضور نیروهای وفادار به آرمانهای او باشد.

به راستی چرا در برنامه یادواره های شهیدان و ایثارگران و در مناسبتهای مربوط به بزرگداشت دفاع مقدس از این ظرفیت ها استفاده نمی شود؟! مگر نه اینکه همه جلوه های نورانی جانفشانی رزمندگان، پرتوی از انوار هدایت انفاس قدسیه امام راحل بود که آتش اشتیاق جهاد در راه خدا و نیل به فیض شهادت را در عمق جانشان مشتعل می کرد.

چرا در ابتدا و یا انتها و یا طی برنامه سفر راهیان نور که به هدف آشنایی با فضای معنویت و حقایق دوران دفاع مقدس عازم بازدید از مناطق جنگی می شوند و یا در اردوهای زیارتی بسیجیان و ایثارگران، در سالهای اخیر زیارت حرم امام و حضور در حسینیه جماران و اماکنی که یاد امام را در دلها زنده می کند و به طور طبیعی پیوند واقعی حقایق دوران دفاع مقدس را با یاد و خاطره و میراث معنوی فرمانده آن دوران تداعی می کند حذف گردیده است؟!»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

میشل اوباما: دونالد ترامپ نژادپرست است و ترس و سردرگمی در ذهن آمریکایی‌ها می‌کارد

چ اکتبر 7 , 2020
سیاسی/ بین الملل دونالد ترامپ «نژادپرست» است و «ترس و سردرگمی» در ذهن آمریکایی‌ها می‌کارد. این سخنانی بود که روز سه‌شنبه از سوی بانوی اول پیشین آمریکا بیان شد. خانم اوباما در پیامی ویدئویی با اشاره به موج تظاهرات علیه خشونت پلیس در آمریکا که دونالد ترامپ آن را «تروریسم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000