چرا مناظره انتخاباتی کاملا هریس و مایک پنس مهم است؟

سیاسی/ بین الملل 5f7cc21514124_5f7cc21514126 مناظره های کاندیداهای پست معاون ریاست جمهوری جز در موارد معدود، مانند اقدامات آغازین در یک کنسرت است. آنها به اندازه کافی سرگرم کننده هستند اما چیزی که شما می‌خواهید ببینید نیستند.

با این حال، با توجه به وقایع حیرت انگیز هفته گذشته، مناظره پیش رو ممکن است مورد دقت نظر و توجه بیشتری قرار گیرد.

بستری شدن دونالد ترامپ به دلیل ابتلا به کرونا و سن بالای هر دو نامزد ریاست جمهوری (ترامپ 74 سال و جو بایدن 77 سال سن دارد)موجب شده تا توجهات به این سوال جلب شود که چقدر محتمل است معاون رییس جمهور ناچار شود نقش اصلی را بپذیرد و وظایف ریاست جمهوری را عهده دار شود. بیماری ترامپ باعث شده است که اندیشمندان و روزنامه نگاران درباره متمم 25 قانون اساسی و اینکه اگر رئیس جمهور ناتوان شود چه اتفاقی خواهد افتاد به طور علنی تحقیق و گفتگو کنند.

این همان لنزهایی است که رای دهندگان می توانند مایک پنس و کامالا هریس را هنگام مناظره چهارشنبه شب در یوتا از درون آن مشاهده کنند. آنها مطمئناً نقش سنتی خود را ایفا خواهند كرد، اما آنها همچنین به عنوان روسای جمهور بالقوه در نوع خود با دقت بیشتری نسبت به گذشته سنجیده می شوند.

با توجه به مجاورت اخیر پنس با ترامپ و سایر افرادی که به کرونا آلوده شده اند، احتمالاً هر دو نامزد قبل از شروع مناظره تست کرونا خواهند داد، کاری که ترامپ هفته گذشته انجام نداد. احتمال می رود مخاطبان نیز ماسک بزنند، چیزی که اطرافیان ترامپ از آن فرار کردند.

این مناظره همچنین از جنبه دیگری تاریخی خواهد بود و آن حضور اولین زن رنگین پوست است که در مرحله مناظره پست معاون ریاست جمهوری قرار گرفته است. تضاد بین هریس کالیفرنیایی، دختر مهاجر هندی-جامائیکایی و پنس سفیدپوست انجلیست از ایندیانا، شکاف بزرگ و رو به رشد فرهنگی را در سیاست ما تعریف خواهد کرد.

از همین حالا می توان شرط بست که در این مناظره شاهد رفتار مودبانه تری از مناظره پر سر و صدای ریاست جمهوری هفته گذشته خواهیم بود. در مناظره دونالد ترامپ و بایدنرد و بدل شدن توهین ها و زیر ا گذاشته شدن قوانین را دیدیم. حتی اگر پنس و هریسشخصا تمایل داشته باشند رفتاری مشابه مناظره هفته گذشته داشته باشند، واکنش هایی که به آن مناظره شد آن ها را از تکرار آنچه در هفته گذشته شاهد بودیم منصرف می کند. بیماری رئیس جمهور نیز ممکن است از جنجالی بودن مناظره و شدت تقابل های دو طرف بکاهد.

به احتمال زیاد، پنس نسخه مختصر و مودبانه مناظره ترامپ را ارائه می دهد و با ظرافت بیشتری بحث می کند اما هنوز هم بایدن را به حامل اندیشه های "چپ رادیکال"بودن متهم می کند. انتظار داشته باشید که موضوعات آشنایی مانند "قانون و نظم" مجددا از سوی پنس مطرح شود اما تأکید بیشتر بر مسئله اصلی که ترامپ و بایدن در مورد حمایت از آن با یکدیگر اشتراک نظر دارند خواهد بود و آن هم بحث وضعیت اقتصادی کشور.

هریس برای تبلیغ بایدن و برنامه هایش خواهد آمد، اما پنس به احتمال زیاد سعی خواهد کرد تا از اینکه کاملا هریس در مجلس سنا از طرح های فهرست پیشرو مانند طرح "درمان برای همه" و "پیمان سبز جدید" حمایت کرده است، استفاده کند و او را مجبور به دفاع از موقعیت های گذشته خود کند. همچنین پنس ممکن است از اختلافات هریس و بایدن در اولین مناظره مقدماتی دموکرات ها و حملات این دو به یکدیگر، نیز استفاده کند.

از این سو کاملا هریس، دادستان سابق، که به بازجویی شاهدان سنا مشهور است، می داند چگونه درباره یک پرونده بحث کند.

حتی قبل از بیماری رئیس جمهور نیز کرونا و مدیریت دولت برای مقابله با آن یکی از موضوعات احتمالی مناظره روز چهارشنبه بود که با توجه به ابتلای ترامپ به کرونا احتمالا در مرکز بحث قرار خواهد گرفت. پنس ریاست کارگروه کنترل ویروس کرونا را بر عهده داشته است و باید پاسخگوی راه های پر سر و صدا و اغلب متناقضی باشد که رئیس جمهور در مقابله با ویروس طی کرده است.

اما هریس با چالش های منحصر به فردی مواجه است که ناشی از انتظارات و توقعات بالا از او است.

بایدن از اینکه انتظارات کمی از او داشتند در مناظره ریاست جمهوری سود برد و ترامپ نیز با تکرار مداوم لقبی که به بایدن داده بود یعنی "جو خواب آلود" کار را برای بایدن آسان تر نیز نمود.

هریس در موضع معکوس وارد مناظره می شود. طرفدارانش از سناتور کاریزماتیک آمریکایی انتظارات زیادی دارند. مخصوصا اینکه او در مناظرات مقدماتی دموکرات ها درخشان ظاهر شد و بحث های ماهرانه ای با رقبا داشت.

پنس کم حرف به عنوان یک مناظره کننده دست کم گرفته شده است. او چهار سال پیش، به طور گسترده ای به عنوان پیروز مناظره با تیم کین سناتور ویرجینیا شناخته شد که در طی آن پنس ماهرانه حملات کین به ترامپ را رد کرد و به حملات خود علیه هیلاری کلینتون پرداخت.

اما این مناظره متفاوت از هرگونه بحث و تبادل نظر دیگری خواهد بود.

آمریکایی ها اکنون بیش از هر زمان دیگری این مدعیان را به عنوان رییس جمهور بالقوه ارزیابی می کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خاطرات جعفر دهقان از حضور در بین‌الحرمین تا شرط ضمن قرارداد برخی بازیگران جوان

س اکتبر 6 , 2020
بازیگر سینما و تلویزیون با بازگو کردن خاطره اش از سفر به کربلا، از عشقش به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) و امام رضا(ع) گفت. جعفر دهقان امشب ـ چهارشنبه ـ ۱۵ مهر ماه مهمان برنامه «تشرف» بود که هر شب به صورت زنده از حرم امام رضا(ع) به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000