طرح جدید اروپا برای مهار کرونا با اعمال محدودیت‌های سفر

5f7c2494f1aac_5f7c2494f1aae

دولت‌های عضو اتحادیه اروپا قصد دارند تا براساس طرح پیشنهادی جدیدی، محدودیت‌های سفر هوایی را بین کشورهای اروپایی در دوران شیوع ویروس کرونا و با هدف مهار هرچه بیشتر این همه‌گیری کاهش دهند.

بر اساس پیشنهادی که از طرف دولت آلمان به عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا مطرح شده، سفر بدون محدودیت به مناطقی از اروپا که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آنها طی ۱۴ روز گذشته کمتر از ۲۵ مورد به ازای هر ده هزار نفر باشد و تعداد نتایج مثبت تست‌های کرونا کمتر از ۴ درصد مجموع آزمایش‌های انجام شده باشد، ممکن خواهد شد.

همچنین کشورهایی که تعداد موارد جدید ابتلا در آنها طی دو هفته از ۵۰ مورد به ازای هر ۱۰ هزار نفر بالاتر رود و همزمان تعداد نتایج مثبت تست‌های کرونا کمتر از ۴ درصد مجموع آزمایش‌های انجام شده باشد به عنوان مناطق قرمز شناخته می‌شوند. اما اگر در کشوری تعداد ابتلای روزانه به بیماری کووید ۱۹ طی ۱۴ روز بالاتر از مقیاس ۱۵۰ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر باشد، این کشور فارغ از بررسی نسبت نتایج تست‌های مثبت به عنوان مناطق قرمز و دارای ممنوعیت سفر شناخته می‌شود.

بر پایه این طرح پیشنهادی، نقشه جدید کشورها بر پایه رنگ‌بندی سبز، زرد و قرمز هر هفته توسط مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به روزرسانی و منتشر می‌شود. البته سفر از مناطق غیر سبز در صورتی که ضوابط بهداشتی در پروازها رعایت شده باشد و مسافران در بدو ورود، خود را قرنطینه کنند یا نتیجه منفی تست کرونا را به همراه داشته باشند، همچنان مجاز خواهد بود.

بر اساس این پیشنهادِ غیر الزام‌آور، محدویت‌های وضع شده تنها شامل سفرهای غیرضروری خواهد شد و در مورد رانندگان وسائل حمل و نقل باری، کارگران مرزی، دریانوردان، مسافران ترانزیت و روزنامه نگاران اعمال نمی‌شود.

این پیشنهاد آلمان که با مشورت کشورهای عضو اتحادیه اروپا تهیه شده، هفته آینده توسط دیپلمات‌های این اتحادیه به بحث گذاشته خواهد شد تا امکان تصویب و شانس اجرایی شدن آن مشخص شود.

این طرح پیشنهادی در صورت تصویب از سوی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس به اجرا گذاشته خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

درد گوش یک طرفه و سرگیجه از علایم جدید ابتلا به کرونا

س اکتبر 6 , 2020
به تازگی برخی افراد با درد گوش یک طرفه، سرگیجه و سردرد مراجعه می‌کنند و بعد علایم اصلی کرونا ظاهر می‌شود. هم اکنون بیماری کرونا طیف‌های مختلفی از کودک تا افراد مسن را درگیر کرده است و دیگر موضوعاتی مثل این‌که باید حتماً بیماری زمینه‌ای یا ریزفاکتور خاصی برای ابتلا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000