روند افزایشی حجم آب دریاچه ارومیه ادامه دارد

5f7c1dce8979a_2020-10-06_11-03

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی وضعیت احیای دریاچه ارومیه را مطلوب دانست و گفت: روند افزایش حجم آب دریاچه ادامه دارد.

عیسی کلانتری صبح سه شنبه در جریان سفر به آذربایجان غربی و بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه در حال اجراست و بخش مهم و اعظمی از این طرح‌ها امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم آب موجود در دریاچه ارومیه، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان پیش بینی است ادامه داد: وضعیت دریاچه ارومیه، امسال مطلوب و امیدوارکننده است.

عیسی کلانتری به همراه نمایندگان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی امروز، سه شنبه برای بازدید از روند طرح‌های در حال اجرا و مصوب ستاد احیای نگین آبی آذربایجان به شهرستان‌های ارومیه و پیرانشهر سفر کرده است.

بازدید از سد کانی سیب در ۱۶ کیلومتری جنوب شهر پیرانشهر، کارگاه سد کانی سیب، ارائه گزارش مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مجری طرح آب زاب به دریاچه ارومیه، ورود به داخل تونل تا کیلومتر ۱۲.۵۰ جهت بازدید عینی از حفاری مکانیزه، بازدید از اقدامات مونتاژ دستگاه خروجی، بازدید از پرتال خروجی در محل جایگاه و کانال خروجی در محل سازه شوت، بازدید از رشکان ارومیه و جزایر موجود و مصاحبه خبری از برنامه‌های روز اول این سفر است.

در روز دوم بازدید از مجتمع راکد تفریحی و توریستی چی‌چست ارومیه در منطقه کشتیبان و گفتگو در زمینه ظرفیت‌های گردشگری منطقه، بازدید از پل شهید کلانتری، بازدید از تپه ماسه‌های بادی منطقه جبل ارومیه و بادشکن‌های آن در دستور کار رئیس سازمان محیط زیست است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پس لرزه‌های توهین به روحانی از تریبون مجلس/ این دعاست یا نفرین؟

س اکتبر 6 , 2020
سیاسی/ مجلس یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتقاد باید سازنده باشد و هر حرفی باید با مستندات مطرح شود. توهین به افراد هم از نظر شرعی و هم از نظر اخلاقی غیر قابل قبول است. رحمت الله فیروزی پوربادی درباره به کار بردن ادبیات نامناسب از سوی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000